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アイテム
金沢縁起菓子の継承に寄与する食育の在り方
https://doi.org/10.15020/00000978
https://doi.org/10.15020/00000978dd1e4862-ea28-43d2-b167-fd904be2e2e8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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AA11325308-20150220-58.pdf (1.8 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-02-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 金沢縁起菓子の継承に寄与する食育の在り方 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 和菓子 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 金沢 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 食育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | traditional Japanese confections | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kanazawa | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | dietary education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15020/00000978 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
別タイトル | ||||||
その他のタイトル | Dietary education to pass on the heritage of Kanazawa's good luck sweets | |||||
著者 |
辻, 昌美
× 辻, 昌美× 真部, 真里子× TUJI, Masami× MANABE, Mariko |
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著者 所属 | ||||||
値 | 放送大学大学院 (同志社女子大学家政学部1985年度卒業生) | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学生活科学部食物栄養科学科 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | - | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Human Life Science, Department of Food Science and Nutrition | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース- 真部真里子 | |||||
URL | http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2269/2269_Researcher.html | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | To determine whether good luck sweets, a part of Kanazawa's food culture, could be passed down to future generations, we surveyed junior college and vocational school students in Kanagawa City to assess their recognition of five sweets(goshiki namagashi, himuro manju, fukuume, sasagi mochi, and kinkato ). We also implemented an education program, starting with a lecture, about all the sweets, then adding first a tasting of goshiki namagashi, followed by both tasting and cooking of goshiki namagashi. Recognition of goshiki namagashi increased in the lecture with tasting, which led to an increase of the students' intention to consume this sweet. For himuro manju, only a lecture was given. Adding the tasting of goshiki namagashi increased the students' recognition of himuro manju as well as goshiki namagashi. Food and nutrition education can effectively pass on the heritage of Kanazawa's good luck sweets, but it's necessary to include at least a tasting in addition to the lecture. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 原著論文 | |||||
書誌情報 |
同志社女子大学生活科学 en : DWCLA human life and science 巻 48, p. 58-67, 発行日 2015-02-20 |
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出版地 | ||||||
出版者 | 京都 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学生活科学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13451391 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11325308 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AA11325308-20150220-58 |