ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 現代社会学部
  2. 現代こども学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 22巻 (2005)

小学校教員免許取得志望学生の学校数学への意識に関する一考察

https://doi.org/10.15020/00000613
https://doi.org/10.15020/00000613
54c9362e-ff60-4624-b35f-fe9b0345ec91
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20050331-227.pdf AN10052143-20050331-227.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2005-03-31
タイトル
タイトル 小学校教員免許取得志望学生の学校数学への意識に関する一考察
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Teacher education
キーワード
主題Scheme Other
主題 School mathematics
キーワード
主題Scheme Other
主題 Mathematics education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000613
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル A consideration about consciousness of school mathematics in prospective elementaty school teachers
著者 今井, 敏博

× 今井, 敏博

WEKO 334
CiNii ID 1000020211063
e-Rad 20211063

今井, 敏博

ja-Kana イマイ, トシヒロ

Search repository
IMAI, Toshihiro

× IMAI, Toshihiro

WEKO 1449

en IMAI, Toshihiro

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学現代社会学部現代こども学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Contemporary Social Studies, Department of Childhood Studies
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 今井敏博
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2576/2576_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to investigate perception toward arithmetic and perception toward junior high and high school mathematics on prospective elementary school teachers.
 Many of non-scientific course students responded that they became to dislike high school mathematics. Lack of effort was selected as the cause of getting good marks in mathematics among lack of ability, difficulty of problem, lack of effort, and lack of luck. It is important for high school math teachers to develop good teaching methods related to nonscientific courses. Many students responded that they liked arithmetic when they were elementary school students. Therefore it is important for them to remember liking arithmetic after they have studied relations between theory and practice in arithmetic education using a teaching method.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Articles)
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of The Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women's College of Liberal Arts

巻 22, p. 227-238, 発行日 2005-03-31
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究推進センター)ドウシシャ ジョシ ダイガク ソウゴウ ブンカ ケンキュウジョ ガクジュツ ケンキュウ スイシン センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20050331-227
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:29:47.068421
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3