ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 同志社女子大學學術研究年報
  2. 62巻 (2011)
  1. 学芸学部
  2. 国際教養学科

Meaning-making in the industrialized test prep classroom

https://doi.org/10.15020/00000318
https://doi.org/10.15020/00000318
a5da94fe-2d1b-4a42-af86-163107153215
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN0016561X-20111222-1.pdf AN0016561X-20111222-1.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-12-22
タイトル
タイトル Meaning-making in the industrialized test prep classroom
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 International English Proficiency Assessment
キーワード
主題Scheme Other
主題 Washback Effect
キーワード
主題Scheme Other
主題 Critical literacy
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL industry
キーワード
主題Scheme Other
主題 Pedagogy
キーワード
主題Scheme Other
主題 Test Score Pollution
キーワード
主題Scheme Other
主題 TOEFL iBT
キーワード
主題Scheme Other
主題 pedagogical materials
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000318
ID登録タイプ JaLC
著者 COHEN, Tamarah

× COHEN, Tamarah

WEKO 436

COHEN, Tamarah

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部国際教養学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of International Studies
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Evidence for the efficacy of test-mimicking pedagogical practices anchored to "non-controversial topics" - what one researcher has referred to as the "McDonaldisation of English" and another, the "TOEFLizing of teaching" - is scarce. Though complex, the crux of the problem is 'negative washback' (the subordination of teaching to the dictates of the international proficiency assessment market) and 'test score pollution' (inflated prep-induced test results). This paper explores the issue in seven parts followed by an Appendix: Part 1 Introduction begins with a snippet of my life as a college-level TOEFL prep instructor; Part 2 The Problem focuses on the efficacy - or lack thereof - of TOEFL preparation courses; Part 3 The "TOEFLizing of Teaching" describes the process by which instruction outcomes are configured in TOEFL iBT washback; Part 4 A Critical Analytical Framework offers a brief critique of the traditional classroom; Part 5 Making Materials describes a collaborative project my students and I have embarked on that involves the design of our own TOEFL iBT test prep materials; Part 6 Student Reflections includes three end-of-semester (excerpted for iBT-relevance but otherwise unedited) comments from students; Part 7 Conclusion highlights the significance of the preceding parts. The Appendix is comprised of six parts: Text-A, Teaching Materials Samples (two student handouts); Text-B, Student Writing Samples (one "Integrated" and one "Independent"); Text-C, Basic Question Types for the Listening Section of the TOEFL iBT (TOEFL iBT Listening Overview); Text-D, More Teaching Materials (one pre-listening and one while-listening student handout); Text-E, Interpretive Listening Question-types (Pre-/While-/Post-); Text-F, Two More Student Writing Samples (Student responses to a student-generated interpretive question).
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 同志社女子大學學術研究年報
en : Doshisha Women's College of Liberal Arts annual reports of studies

巻 62, p. 1-27, 発行日 2011-12-22
出版地
出版者 京田辺
出版者
出版者 同志社女子大学教育・研究推進センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04180038
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0016561X
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN0016561X-20111222-1
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:44:57.474799
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3