WEKO3
アイテム
教室内における外国語不安 : 不安を軽減するために教員はどのように学習者を支援できるか?
https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/2336
https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/2336b23fe98b-b7cc-456d-9c93-e25ca080a330
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
教室内における外国語不安 : 不安を軽減するために教員はどのように学習者を支援できるか? (1.8 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-10-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教室内における外国語不安 : 不安を軽減するために教員はどのように学習者を支援できるか? | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Foreign Language Anxiety in the Classroom : How Can Teachers Support Learners to Alleviate Their Anxiety? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Foreign Language Anxiety | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English learners | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English teachers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teachingstrategies | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
増谷, 有佳
× 増谷, 有佳× MASUTANI, Yuka |
|||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学大学院文学研究科博士課程(後期)3 年 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | There are far fewer studies on foreign language anxiety (FLA) among English learners from the viewpoint of teachers than from that of learners. Since FLA originates in learners, it is their role to alleviate it. On the other hand, teachers’personalities and teaching methods also have a great impact on their affective aspects. Therefore, it can be considered that teachers also have a role in dealing with learners’ FLA. This study discusses effective teaching methods to reduce foreign language anxiety, not only from the perspective of learners but also from that of teachers, by reviewing previous studies conducted mainly in the contexts of Asian and Middle Eastern countries. | |||||
書誌情報 |
同志社女子大学大学院文学研究科紀要 en : Papers in Language, Literature, and Culture : Graduate School of Literary Studies, Doshisha Women's College of Liberal Arts 巻 22, p. 1-22, 発行日 2022-03-31 |
|||||
出版地 | ||||||
出版者 | 京都 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学大学院文学研究科 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18849296 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11551704 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AA11551704-20220331-1 |