WEKO3
アイテム
大学生の英語ライティング能力向上を目指すアクションリサーチ
https://doi.org/10.15020/00002200
https://doi.org/10.15020/000022002bcf28c5-1266-445e-ad26-27b231a440e3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
大学生の英語ライティング能力向上を目指すアクションリサーチ (2.2 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学生の英語ライティング能力向上を目指すアクションリサーチ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | How can teachers help college students improve their English writing ability through writing classes? : An action research to promote learners’ writing ability | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15020/00002200 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
辻, 英子
× 辻, 英子× 福島, 祥一郎× 今井, 由美子× 若本, 夏美× TSUJI, Hideko× FUKUSHIMA, Shoichiro× IMAI, Yumiko× WAKAMOTO, Natsumi |
|||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・准教授 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・助教(有期 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・教授 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・教授 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Associate professor | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Assistant professor | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 辻英子 | |||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1691/1691_Researcher.html | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 福島祥一郎 | |||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/4285/4285_Researcher.html | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 今井由美子 | |||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3133/3133_Researcher.html | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美 | |||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study explores the effect of Writing Skills Course in the first year of Japanese college by using the standardized writing test as a measurement tool. Among the four English skills, teachers have experienced difficulties evaluating speaking and writing skills objectively because they are productive skills and multiple-choice questions used to measure listening or reading skills cannot be utilized. The participants of this study were 27 first-year college students, who were all female and whose age ranged from 18 to 19. To measure the improvement of writing skills, the TOEIC Writing test was given twice as pre-and post-test. As the result, a significant tendency was found in the improvement of learners’ writing skills. Increasing the opportunities of output and the integration of other skills such as speaking and reading skills into Writing Class are suggested for further development of learners’ writing skills. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
書誌情報 |
同志社女子大學學術研究年報 en : Doshisha Women's College of Liberal Arts annual reports of studies 巻 72, p. 67-76, 発行日 2022-01-07 |
|||||
出版地 | ||||||
出版者 | 京田辺 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学学術情報部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04180038 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0016561X | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AN0016561X-20220301-67 |