ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 総合文化研究所紀要
  2. 38巻(2021)
  1. 看護学部
  2. 看護学科

大学1年次生の英語学習に対する動機

https://doi.org/10.15020/00002176
https://doi.org/10.15020/00002176
3354baab-9a68-4a2d-8dd5-49517d767e89
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20210820-24.pdf 大学1年次生の英語学習に対する動機 (980.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-19
タイトル
タイトル 大学1年次生の英語学習に対する動機
タイトル
タイトル Comparing First-Year University Students’ Motivation Toward Learning English
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00002176
ID登録タイプ JaLC
著者 橋本, 秀実

× 橋本, 秀実

WEKO 6823

橋本, 秀実

ja-Kana ハシモト, ヒデミ

Search repository
HASHIMOTO, Hidemi

× HASHIMOTO, Hidemi

WEKO 6824

en HASHIMOTO, Hidemi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・看護学部・看護学科・准教授
著者所属(翻訳)
値 Department of Nursing, Faculty of Nursing, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Associate professor
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 橋本秀実
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3828/3828_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to clarify first-year university students’ motivation to learn English. A total of six hundred students from ten departments at the DWCLA participated in the study. A questionnaire on motivation was created and employed in this study. Factor analyses produced seven factors: “Interest in the English language and English community,” “Self-efficacy,” “Positive feelings toward people or culture from English speaking regions,” “Instrumentality approach,” “For the joy of learning English,” “Ought-to second language (L2) self,” and “Anxiety of speaking English.” Students in the Department of International Studies scored the highest on the total score. They also scored the highest in the subscales, except in “Ought-to L2 self” and “Anxiety of speaking English.” There was no significant difference in the “Anxiety of speaking English” among the departments; therefore, measures are required to help students from all departments relax when speaking English. The score on “Instrumentality approach” in the Nursing Department was the lowest. Therefore, we need to take a strategic approach to make Nursing Department students realize the necessity of English in the nursing profession.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究プロジェクト論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 38, p. 24-29, 発行日 2021-07-29
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20210820-24
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:17:26.296307
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3