ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Asphodel
  2. 53号(2018)

新ラーニング・コモンズの利点と課題:学習スタイルと自律学習の観点から

https://doi.org/10.15020/00001618
https://doi.org/10.15020/00001618
d03e6b22-9f19-4633-a1fc-d4c9fbaf4828
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00000289-20180726-84.pdf 新ラーニング・コモンズの利点と課題:学習スタイルと自律学習の観点から (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-11-02
タイトル
タイトル 新ラーニング・コモンズの利点と課題:学習スタイルと自律学習の観点から
タイトル
タイトル The Advantages and Drawbacks of the Learning Commons at DWCLA: A Consideration From the Viewpoints of Learner Styles and Self-regulated Learning
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00001618
ID登録タイプ JaLC
著者 加藤, 澪

× 加藤, 澪

WEKO 5869

加藤, 澪

ja-Kana カトウ, ミオ

Search repository
千代間, 泉

× 千代間, 泉

WEKO 5870

千代間, 泉

ja-Kana チヨマ, イズミ

Search repository
若本, 夏美

× 若本, 夏美

WEKO 1336
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

若本, 夏美

ja-Kana ワカモト, ナツミ

Search repository
KATO, Mio

× KATO, Mio

WEKO 5871

en KATO, Mio

Search repository
CHIYOMA, Izumi

× CHIYOMA, Izumi

WEKO 5872

en CHIYOMA, Izumi

Search repository
WAKAMOTO, Natsumi

× WAKAMOTO, Natsumi

WEKO 1338
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

en WAKAMOTO, Natsumi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学大学院修士課程在学中
著者 所属
値 同志社女子大学大学院修士課程在学中
著者 所属
値 同志社女子大学表徴文化学部英語英文学科
著者所属(翻訳)
値 同志社女子大学表徴文化学部英語英文学科
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explores how the Learning Commons (LC) of Imadegawa Campus at Doshisha Women’s College of Liberal Arts has been recognized and utilized by its college students, and discusses its advantages and potential drawbacks. Learning facilities such as the LC are expected to promote self-regulated learning outside the classroom, whose importance has been advocated in not only the field of learning foreign languages but also other fields such as Japanese studies or life sciences. In relation to self-regulated learning, this study intends to examine the relationship between college students’ learner styles and their choice of learning at the LC. In particular, preferences for sound, foods, scent, and the place of the study were focused as learner styles. Participants of this study were 129 freshmen at the English Department and the newly developed questionnaire (SILC: The Style Inventory for Learning Commons) for this study was employed. As a result, interesting interactions between the learner styles and the use of the LC was discerned, and it was also found that half of the participants positively recognized the LC in their college life.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 Asphodel
en : Asphodel

巻 53, p. 84-111, 発行日 2018-07-26
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学英語英文学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02857715
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00000289
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN00000289-20180726-84
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:27:37.823155
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3