ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 現代社会学部
  2. 現代こども学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 27巻 (2010)

小学校・中学校・高等学校における算数・数学の授業スタイルについての大学生の意識

https://doi.org/10.15020/00000691
https://doi.org/10.15020/00000691
b35894f3-cc5d-4635-b7e2-7677455292b3
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20100331-81.pdf AN10052143-20100331-81.pdf (519.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-31
タイトル
タイトル 小学校・中学校・高等学校における算数・数学の授業スタイルについての大学生の意識
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 School mathematics
キーワード
主題Scheme Other
主題 Lesson style
キーワード
主題Scheme Other
主題 Mathematics education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000691
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル College students' consciousness about mathematics lesson style in elementary, junior high and high schools
著者 今井, 敏博

× 今井, 敏博

WEKO 334
CiNii ID 1000020211063
e-Rad 20211063

今井, 敏博

ja-Kana イマイ, トシヒロ

Search repository
IMAI, Toshihiro

× IMAI, Toshihiro

WEKO 1449

en IMAI, Toshihiro

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学現代社会学部現代こども学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Contemporary Social Studies, Department of Childhood Studies
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 今井敏博
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2576/2576_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to consider school mathematics lesson styles in elementary school, junior high school and high school. I investigated college students about school mathematics lesson styles. They checked one of four lesson styles: teacher explanation, discussion, doing exercises, activity. The responses of college students who studied under the previous curriculum were different to responses of college students who studied under the present curriculum on elementary school mathematics lesson style. The responses of college students who studied under the previous curriculum were almost identical to those of college students who studied under the present curriculum concerning mathematics lesson styles in junior and senior high school.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 27, p. 81-87, 発行日 2010-03-31
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (教育・研究推進センター)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 120002834424
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20100331-81
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:29:51.080764
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3