ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 現代社会学部
  2. 現代こども学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 26巻 (2009)

算数科の問題解決型授業における少人数指導に関する実践的研究

https://doi.org/10.15020/00000671
https://doi.org/10.15020/00000671
539c6eed-d3b3-49bc-a842-f7deb818d06d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20090331-33.pdf AN10052143-20090331-33.pdf (392.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-03-31
タイトル
タイトル 算数科の問題解決型授業における少人数指導に関する実践的研究
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Arithmetic
キーワード
主題Scheme Other
主題 Problem Solving
キーワード
主題Scheme Other
主題 Small Group Teaching
キーワード
主題Scheme Other
主題 Practical Study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000671
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル A practical study on small group teaching of problem solving style lessons in arithmetic
著者 今井, 敏博

× 今井, 敏博

WEKO 334
CiNii ID 1000020211063
e-Rad 20211063

今井, 敏博

ja-Kana イマイ, トシヒロ

Search repository
山本, 圭子

× 山本, 圭子

WEKO 831

山本, 圭子

ja-Kana ヤマモト, ケイコ

Search repository
IMAI, Toshihiro

× IMAI, Toshihiro

WEKO 1449

en IMAI, Toshihiro

Search repository
YAMAMOTO, Keiko

× YAMAMOTO, Keiko

WEKO 1724

en YAMAMOTO, Keiko

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学現代社会学部現代こども学科
著者 所属
値 和歌山市立八幡台小学校教諭
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Contemporary Social Studies, Department of Childhood Studies
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 今井敏博
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2576/2576_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to consider the teaching and learning of problemsolving style lessons in elementary school. Group A consisted of third-grade pupils who tried to solve the problem themselves. Group B consisted of pupils who tried to solve the problem with other students or a teacher.
 Pupils in Group A discussed how to solve the problem after doing their own thinking. Those in Group B tried to understand the problem and discussed how to draw figures related to it. The teacher of Group A helped pupils to engage in useful discussion and communication. The teacher of Group B helped pupils to understand the problem.
 Small groups are effective for problemsolving lessons in arithmetic. Every student in a small group was able to carry out problemsolving activities in arithmetic effectively.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of the Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women's College of Liberal Arts

巻 26, p. 33-42, 発行日 2009-03-31
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (教育・研究推進センター)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 110007581415
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20090331-33
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:29:49.819505
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3