WEKO3
アイテム
「解説・説明」を中心とする時事問題学習の意義と課題 : 高校・国際コース特別科目「国際理解」 (Global Studies) をふりかえって
https://doi.org/10.15020/00000647
https://doi.org/10.15020/00000647ec8a54fc-92a7-419c-b62d-0e15befe74eb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AN10052143-20070331-137.pdf (1.6 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-03-31 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「解説・説明」を中心とする時事問題学習の意義と課題 : 高校・国際コース特別科目「国際理解」 (Global Studies) をふりかえって | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15020/00000647 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
藤原, 孝章
× 藤原, 孝章
WEKO
501
× FUJIWARA, Takaaki |
|||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 同志社女子大学現代社会学部現代こども学科 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Contemporary Social Studies, Department of Childhood Studies | |||||||||
著者 外部リンク | ||||||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 藤原孝章 | |||||||||
URL | http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2574/2574_Researcher.html | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | I indicated the significance of and problems concerning 'comments and explanation' centered lesson units on current issues through analyzing the lesson unit in the subject of 'Global Studies' that I created and implemented in the high school where I formerly fought. The significance of that practice is that a high school teacher could create and implement the lesson unit on 'current issues' about the decline of the USSR and East European nations by using a lot of materials from the news media, i.e. TV programs and newspapers. And also it is that I could illustrate the typical lesson unit oriented toward 'comment and explanation' by the teacher. The problems are two fold. First it cost me hard work and much time to create the teaching lessons and materials, Second, as a high school teacher with other work I could not help presenting, or even indoctrinating students with my viewpoints on current issues, alongside the news media. I suggested two ways to solve these problems and improve these lessons,: learning to acquire concepts and learning to think critically about the news media. |
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 論文 (Article) | |||||||||
書誌情報 |
総合文化研究所紀要 en : Bulletin of The Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women's College of Liberal Arts 巻 24, p. 137-149, 発行日 2007-03-31 |
|||||||||
出版地 | ||||||||||
出版者 | 京都 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究推進センター) | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09100105 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10052143 | |||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||
関連識別子 | 110006392090 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
ID | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | AN10052143-20070331-137 |