ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 現代社会学部
  2. 現代こども学科
  1. 同志社女子大學學術研究年報
  2. 55巻 (2004)

Lehrerbildung in der Waldorfpadagogik-Ein Beitrag zur Erneuerung der Lehrerbildung

https://doi.org/10.15020/00000474
https://doi.org/10.15020/00000474
5c9f9538-ac21-4d01-a876-44124b427fcf
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN0016561X-20041225-145.pdf AN0016561X-20041225-145.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2004-12-25
タイトル
タイトル Lehrerbildung in der Waldorfpadagogik-Ein Beitrag zur Erneuerung der Lehrerbildung
言語
言語 deu
キーワード
主題Scheme Other
主題 Lehrerbildung
キーワード
主題Scheme Other
主題 Waldorfpadagogik
キーワード
主題Scheme Other
主題 Selbsterziehung
キーワード
主題Scheme Other
主題 anthroposophische Erkenntnismethode
キーワード
主題Scheme Other
主題 seelische Beobachtung nach naturwissenschaftlicher Methode
キーワード
主題Scheme Other
主題 Unterrichtspraktikum
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000474
ID登録タイプ JaLC
著者 広瀬, 俊雄

× 広瀬, 俊雄

WEKO 459

広瀬, 俊雄

ja-Kana ヒロセ, トシオ

Search repository
SCHMUTZ, Hans Ulrich

× SCHMUTZ, Hans Ulrich

WEKO 597

SCHMUTZ, Hans Ulrich

Search repository
HIROSE, Toshio

× HIROSE, Toshio

WEKO 1547

en HIROSE, Toshio

Search repository
SCHMUTZ, Hans Ulrich

× SCHMUTZ, Hans Ulrich

WEKO 1604

en SCHMUTZ, Hans Ulrich

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学現代社会学部現代こども学科
著者 所属
値 Die Fakultat fur Erforschung deg gegenwartigen Gesellschaft, die Abteilung fur Erforshung des gegenwartigen Kindes Freie ochschule fur anthroposophische Padagigik Mannheim
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Contemporary Social Studies, Department of Childhood Studies
著者 役割
値 Author
著者 役割
値 Collaborator
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The analysis of the Japanese school system shows, that fundamental change in school practice and teacher training is necessary. The study of "Waldorfpadagogik" can be helpfull for this change. Since teacher training is directly related to school live, the first part of the article provides an outline on the most important elements of "Waldorfpadagogik": the scientific method to gain anthroposophical insights in human beings, the children's developmental processes and formal elements in the school routine. In a next chapter, we formulate the fundamental principals of anthroposophical teacher training with special emphasis on practicing the observation of soul activities relying on methods from the natural sciences ("seelische Beobachtung nach naturwissenschaftlicher Methode"). Moving from theory to implementation, three anthroposophical teacher training colleges from Germany (from Kassel, Kiel and Mannheim) are presented to explain the training curriculum (basic work in seminars, training in the arts and practice-oriented lectures in methodology and didactics) and the realization of the practical training. Finally, we propose some reforms to the current anthroposophical teacher training. These proposals can also apply for teacher training in Japanese universities.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 同志社女子大學學術研究年報
en : Doshisha Women's College of Liberal Arts annual reports of studies

巻 55, p. 145-155, 発行日 2004-12-25
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学学術研究推進センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04180038
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0016561X
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN0016561X-20041225-145
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:43:43.821165
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3