ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 同志社女子大學學術研究年報
  2. 56巻 (2005)
  1. 学芸学部
  2. 英語英文学科

大クラスにおける英語基礎能力育成のための授業に関する基礎研究 (1)

https://doi.org/10.15020/00000442
https://doi.org/10.15020/00000442
c5368bf0-376c-4966-928e-2556e7fb7369
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN0016561X-20051225-1.pdf AN0016561X-20051225-1.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2005-12-25
タイトル
タイトル 大クラスにおける英語基礎能力育成のための授業に関する基礎研究 (1)
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000442
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル A study on developing undergraduates' fundamental skills of English conducted with a large class No.1
著者 飯田, 毅

× 飯田, 毅

WEKO 1063
CiNii ID 9000002318739
e-Rad 90290212

飯田, 毅

ja-Kana イイダ, ツヨシ

Search repository
Teele, N.J.

× Teele, N.J.

WEKO 566
CiNii ID 9000002560505
e-Rad 90208124

Teele, N.J.

Search repository
桑山, 智成

× 桑山, 智成

WEKO 567

桑山, 智成

ja-Kana クワヤマ, トモナリ

Search repository
IIDA, Tsuyoshi

× IIDA, Tsuyoshi

WEKO 1198
CiNii ID 9000002318739
e-Rad 90290212

en IIDA, Tsuyoshi

Search repository
TEELE, N.J.

× TEELE, N.J.

WEKO 789

en TEELE, N.J.

Search repository
KUWAYAMA, Tomonari

× KUWAYAMA, Tomonari

WEKO 1599

en KUWAYAMA, Tomonari

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部英語英文学科
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部英語英文学科
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部英語英文学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of English
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of English
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of English
著者 役割
値 Author
著者 役割
値 Collaborator
著者 役割
値 Collaborator
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 飯田毅
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2102/2102_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports the first part of the project on developing undergraduates' fundamental skills of English conducted with a large class. The goals of this project are 1) to investigate the students' knowledge of English grammar and vocabulary, and their reading ability; 2) to create courses titled Comprehensive Practice in English I, II, III, and IV for students of the English department, aiming at developing their fundamental skills of English; 3) to evaluate and improve Comprehensive Practice English I, II, III, and IV. The present paper concentrates on the first part of the project, which investigated the students' basic skills of English before entering university, employing the TOEIC, a writing test, a metalinguistic knowledge test (written and spoken versions), and the MLAT (Modern Language Aptitude Test). First, the TOEIC results for the freshmen from 2003 to 2005 were compared by ANOVA, finding that there were not any significant differences between them. The results suggest that although differences in students' English proficiency are increasing year by year, the means of the TOEIC in these years have not changed. It also found out that they are generally categorized as low intermediate learners. Second, when dividing participants into formal learners who mostly studied English in Japan (N=222) and informal learners who stayed in English speaking countries more than a year (N=13) and comparing the results of the tests, we found that there were significant differences between L2 proficiency (the TOEIC), metalanguage aspects, the correction and the justification parts of the Metalinguistic Knowledge test (written version), and identification of the Metalinguistic Knowledge test (spoken version). This indicates different learning conditions between formal learning and informal learning influence analysis and control in metalinguistic knowledge. Finally the results of the metalinguistic knowledge test clarified that their metalinguistic knowledge is not yet fully developed. It is concluded that we need to create courses to develop not only students' fundamental skills in English but also their metalinguistic knowledge.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 同志社女子大學學術研究年報
en : Doshisha Women's College of Liberal Arts annual reports of studies

巻 56, p. 1-12, 発行日 2005-12-25
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学学術研究推進センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04180038
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0016561X
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN0016561X-20051225-1
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:33:22.590771
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3