WEKO3
アイテム
学校管理規則と政策形成過程 : 京都府立学校の管理運営に関する規則の制定
https://doi.org/10.15020/00000332
https://doi.org/10.15020/0000033284f96e0d-3f78-4dd1-98bb-fb91902c24a2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-12-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校管理規則と政策形成過程 : 京都府立学校の管理運営に関する規則の制定 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学校管理規則 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 政策形成過程 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 創発 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 共鳴 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 承認 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アクター | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | School Administration Regulation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Policy Making Process | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Emergence | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Resonance | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Approval | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Actor | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15020/00000332 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
別タイトル | ||||||
その他のタイトル | School administration regulation and policy making process : focusing on the school administration regulation of Kyoto Prefecture | |||||
著者 |
石村, 卓也
× 石村, 卓也× ISHIMURA, Takuya |
|||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学教職課程センター | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Center for Teacher-Training Course | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to clarify the policy making process, the dynamics of actors and the significance of the school administration regulation, focusing on the establishment process of the regulation. This study method is to analyze document about the school administration regulation establishment, interview of the key person, Kyoto assembly records. I reached the following conclusions from analysis. 1. The policy making process consists problem recognition, problem setting by the assembly statement, the policy making by the adjustment and the correction, the policy decision by the decision of the Board of Education. 2. The outside actor of the assembly is a facilitator of the regulation establishment. 3. Significance of the regulation is to have stated authority and the responsibility of the principal clearly. |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 (Article) | |||||
書誌情報 |
同志社女子大學學術研究年報 en : Doshisha Women's College of Liberal Arts annual reports of studies 巻 62, p. 179-196, 発行日 2011-12-22 |
|||||
出版地 | ||||||
出版者 | 京田辺 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学教育・研究推進センター | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04180038 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0016561X | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AN0016561X-20111222-179 |