ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 同志社女子大學學術研究年報
  2. 62巻 (2011)
  1. 学芸学部
  2. 国際教養学科

Exploring discrepancies in the TOEFL iBT scores of repeat test takers

https://doi.org/10.15020/00000320
https://doi.org/10.15020/00000320
75d91617-49ff-4263-bc16-73a2d20cba5f
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN0016561X-20111222-35.pdf AN0016561X-20111222-35.pdf (308.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-12-22
タイトル
タイトル Exploring discrepancies in the TOEFL iBT scores of repeat test takers
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000320
ID登録タイプ JaLC
著者 NORTON, Denise

× NORTON, Denise

WEKO 438

NORTON, Denise

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部国際教養学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of International Studies
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Students choosing to study abroad either independently or as a component of a local degree must first demonstrate their language proficiency by achieving the required score of their destination institution in a TOEFL iBT or IELTS examination. With such high stakes, many candidates opt to repeat the test a number of times before the submission date in the hope that one of the tests will yield a sufficiently high score. This study analyzed the test results of twenty-five students who, toward the end of a year of preparation, chose to take the iBT TOEFL test two or three times within a month. The aim was to discover whether, and under what conditions, such repeated test-taking resulted in higher scores. Students were also asked in interviews what factors they believed contributed to higher or lower scores. The findings indicated that repeat test-taking was a successful strategy for improving scores, particularly in the reading and listening sections of the test. Students reported factors of format (particularly inclusion of experimental questions), content, environment and test familiarity as contributing to higher/lower scores in repeat tests.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 同志社女子大學學術研究年報
en : Doshisha Women's College of Liberal Arts annual reports of studies

巻 62, p. 35-41, 発行日 2011-12-22
出版地
出版者 京田辺
出版者
出版者 同志社女子大学教育・研究推進センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04180038
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0016561X
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN0016561X-20111222-35
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:44:54.719668
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3