WEKO3
アイテム
ICT と英語教育:GIGA スクールに未来の教師は何を期待するのだろうか?
https://doi.org/10.15020/00002263
https://doi.org/10.15020/000022634651c64c-dc75-4d68-a0fb-21c4355f748c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
ICT と英語教育:GIGA スクールに未来の教師は何を期待するのだろうか? (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-10-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ICT と英語教育:GIGA スクールに未来の教師は何を期待するのだろうか? | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Impact of the GIGA School Project on English Education in Japan: What Possibilities Does the ICT Bring to English Class? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15020/00002263 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
武藤, 亜純
× 武藤, 亜純× 高尾, 海沙× 松本, 茉里奈× 若本, 夏美× MUTO, Asumi× TAKAO, Misa× MATSUMOTO, Marina× WAKAMOTO, Natsumi |
|||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学 大学院博士課程前期在学中 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学 大学院博士課程前期在学中 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学 大学院博士課程前期在学中 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース-若本夏美 | |||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study explores how the GIGA School Project proposed by the MEXT is recognized by pre-service teachers. We plan to examine the possibilities of using such ICT devices as tablets and laptops in English class with the college students who aim to become English teachers in the near future. This is because the GIGA school project has just begun in earnest recently and the survey with the in-service teachers is premature. The participants of this study were 29 preservice teachers in a private college in Japan. We developed a questionnaire consisting of 29 items to investigate their opinions about English classes using ICT devices and their beliefs about teaching English. The analysis of the data revealed that pre-service teachers had ideas of using ICT devices for the activities that were difficult to conduct in a traditional English class such as recording students’ performance or drills to improve students’ pronunciation skills. An interesting interaction between beliefs on English learning and the use of ICT devices was found as well. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
書誌情報 |
Asphodel 巻 57, p. 40-64, 発行日 2022-07-23 |
|||||
出版地 | ||||||
出版者 | 京都 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学英語英文学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02857715 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00000289 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AN00000289-20220723-40 |