ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Asphodel
  2. 57号(2022)
  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科

ICT と英語教育:GIGA スクールに未来の教師は何を期待するのだろうか?

https://doi.org/10.15020/00002263
https://doi.org/10.15020/00002263
4651c64c-dc75-4d68-a0fb-21c4355f748c
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00000289-20220723-40.pdf ICT と英語教育:GIGA スクールに未来の教師は何を期待するのだろうか? (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-10-19
タイトル
タイトル ICT と英語教育:GIGA スクールに未来の教師は何を期待するのだろうか?
タイトル
タイトル The Impact of the GIGA School Project on English Education in Japan: What Possibilities Does the ICT Bring to English Class?
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00002263
ID登録タイプ JaLC
著者 武藤, 亜純

× 武藤, 亜純

WEKO 7000

武藤, 亜純

ja-Kana ムトウ, アスミ

Search repository
高尾, 海沙

× 高尾, 海沙

WEKO 7001

高尾, 海沙

ja-Kana タカオ, ミサ

Search repository
松本, 茉里奈

× 松本, 茉里奈

WEKO 7002

松本, 茉里奈

ja-Kana マツモト, マリナ

Search repository
若本, 夏美

× 若本, 夏美

WEKO 7003

若本, 夏美

ja-Kana ワカモト, ナツミ

Search repository
MUTO, Asumi

× MUTO, Asumi

WEKO 7004

en MUTO, Asumi

Search repository
TAKAO, Misa

× TAKAO, Misa

WEKO 7005

en TAKAO, Misa

Search repository
MATSUMOTO, Marina

× MATSUMOTO, Marina

WEKO 7006

en MATSUMOTO, Marina

Search repository
WAKAMOTO, Natsumi

× WAKAMOTO, Natsumi

WEKO 7007

en WAKAMOTO, Natsumi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学 大学院博士課程前期在学中
著者 所属
値 同志社女子大学 大学院博士課程前期在学中
著者 所属
値 同志社女子大学 大学院博士課程前期在学中
著者 所属
値 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース-若本夏美
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explores how the GIGA School Project proposed by the MEXT is recognized by pre-service teachers. We plan to examine the possibilities of using such ICT devices as tablets and laptops in English class with the college students who aim to become English teachers in the near future. This is because the GIGA school project has just begun in earnest recently and the survey with the in-service teachers is premature. The participants of this study were 29 preservice teachers in a private college in Japan. We developed a questionnaire consisting of 29 items to investigate their opinions about English classes using ICT devices and their beliefs about teaching English. The analysis of the data revealed that pre-service teachers had ideas of using ICT devices for the activities that were difficult to conduct in a traditional English class such as recording students’ performance or drills to improve students’ pronunciation skills. An interesting interaction between beliefs on English learning and the use of ICT devices was found as well.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 Asphodel

巻 57, p. 40-64, 発行日 2022-07-23
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学英語英文学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02857715
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00000289
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN00000289-20220723-40
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:16:07.054457
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3