WEKO3
アイテム
保育の音環境に対する認識の研究
https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/2245
https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/2245b7b61942-f3bf-44a2-84b8-4bd802c8e163
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
保育の音環境に対する認識の研究 (1.9 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-08-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 保育の音環境に対する認識の研究 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on professional’s recognition of sound environment in early years’ classrooms | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | early childhood classroom environment | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sound environment | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | preschool teachers recognition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | quantitative text analysis | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
埋橋, 玲子
× 埋橋, 玲子× 岩渕, 善美× UZUHASHI, Reiko× IWABUCHI, Yoshimi |
|||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学・現代社会学部・現代こども学科・教授(2021年3月退職) | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 平安女学院大学・短期大学部・保育科・教授 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Department of Childhood Studies, Faculty of Contemporary Social Studies, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Department of Early Childhood Education, Heian Jogakuin (St. Agnes’) College, Professor | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The research question of this study is how preschool teachers recognize the sound environment of their classrooms. A questionnaire survey was compleated, answers were categorized, and free descriptions were analyzed by quantitative text analysis. The results show that there are many challenging issues regarding the sound environment of the classrooms and that teachers make efforts to control of the volume of voices and set up a good layout of the room to give children a relax atmosphere. Through the analysis of free descriptions of classroom teachers, head teachers, and ECERS assessors, it was found that they commonly recognize that the relationship of children, education and care, and voice is important. However there are differences in their opinions, dependeding on their positions. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
書誌情報 |
総合文化研究所紀要 en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts 巻 38, p. 123-134, 発行日 2021-07-29 |
|||||
出版地 | ||||||
出版者 | 京都 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課) | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09100105 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10052143 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AN10052143-20210820-123 |