WEKO3
アイテム
大学1年次生の英語学習方略における全体的傾向
https://doi.org/10.15020/00002175
https://doi.org/10.15020/000021757235d7a0-9213-47d6-951e-ee827839f2cf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
大学1年次生の英語学習方略における全体的傾向 (917.9 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-08-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学1年次生の英語学習方略における全体的傾向 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Overall Trends in English Learning Strategies of First-Year College Students | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15020/00002175 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
今井, 由美子
× 今井, 由美子× 若本, 夏美× IMAI, Yumiko× WAKAMOTO, Natsumi |
|||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・教授 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・教授 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美 | |||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 今井由美子 | |||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3133/3133_Researcher.html | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study analyzed the overall trends in the six categories of first-year college students’ English learning strategies. The participants were 1200 students of 11 departments (981 non- English-major students and 219 English-major students). The median of all six categories was below the midpoint (2.5), meaning that the students were reluctant to learn English. While the participants’ median values for memory strategies, communication strategies, and socio/affective strategies were relatively high, their median values for cognitive strategies, metacognitive strategies, and ICT strategies were relatively low. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究プロジェクト論文 | |||||
書誌情報 |
総合文化研究所紀要 en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts 巻 38, p. 19-23, 発行日 2021-07-29 |
|||||
出版地 | ||||||
出版者 | 京都 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課) | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09100105 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10052143 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AN10052143-20210820-19 |