ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学芸学部
  2. 国際教養学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 38巻(2021)

本学の教育理念及びVision 150を活かした共通英語教育開発のための基礎研究

https://doi.org/10.15020/00002172
https://doi.org/10.15020/00002172
cf5862e6-ca87-46b2-83ef-435085f06e6b
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20210820-1.pdf 本学の教育理念及びVision 150を活かした共通英語教育開発のための基礎研究 (658.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-19
タイトル
タイトル 本学の教育理念及びVision 150を活かした共通英語教育開発のための基礎研究
タイトル
タイトル Fundamental Research on Developing New English Language Courses by Actualizing the Philosophy of Education at DWCLA and Principles of the Vision 150
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00002172
ID登録タイプ JaLC
著者 飯田, 毅

× 飯田, 毅

WEKO 6811

飯田, 毅

ja-Kana イイダ, ツヨシ

Search repository
IIDA, Tsuyoshi

× IIDA, Tsuyoshi

WEKO 6812

en IIDA, Tsuyoshi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・学芸学部・国際教養学科・教授
著者所属(翻訳)
値 Department of International Studies, Faculty of Liberal Arts, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 飯田 毅
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2102/2102_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper describes the results of a research project named “Fundamental research on developing new English language courses by actualizing the philosophy of education at DWCLA and the principles of vision 150” from 2017 to 2019 (English 2020). The research project had five aims: 1) the development of English reading materials for our students based on our philosophy of education; 2) studies on our students’ English skills, learning strategies, and motivation for learning English; 3) studies on English skills of students in the pharmaceutical and nursing departments to establish a good relationship between the firstand second-year English language courses and specialized courses in the departments; 4) research on English courses using Information and Communication Technology (ICT); and 5) starting a project work aimed at developing a learning community and its evaluation. Based on the aims of the project, seven researchers wrote different papers on this thesis. Related to the first aim, Takahashi explored the interdisciplinary approach of teaching common and structure of college students’ learner strategies to examine how they learn English in college. Imai and Wakamoto analyzed the overall trends in the six categories of first-year college students’ English learning strategies. Hashimoto clarified first-year university students’ motivation to learn English at DWCLA. Regarding the fourth aim, Naruhashi investigated the relationship between general English proficiency and the degree of acquisition of specialized English among students of the Faculty of Pharmaceutical Sciences who took Pharmacy English A. Concerning the fourth aim, Iida explored first-year students’ intensive reading class using ICT to examine students’ development of English skills. Finally, concerning the fifth aim, Saeki discussed the significance of crafting and staging an English drama performance as a joint-departmental, project-based approach to studying English as a foreign language at DWCLA.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究プロジェクト総合報告総合論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 38, p. 1-4, 発行日 2021-07-29
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20210820-1
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:17:28.940329
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3