ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Asphodel
  2. 56号(2021)
  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科

遠隔授業と対面授業、その課題と可能性 コロナ禍から新しい学びへ

https://doi.org/10.15020/00002145
https://doi.org/10.15020/00002145
4a69a14a-d82b-458c-aca8-d63adc5857d7
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00000289-20210724-77.pdf 遠隔授業と対面授業、その課題と可能性 コロナ禍から新しい学びへ (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-05
タイトル
タイトル 遠隔授業と対面授業、その課題と可能性 コロナ禍から新しい学びへ
タイトル
タイトル A Comparison Between Face-to-Face and on-Line Classes: Exploring New Ways of Learning Through the COVID-19 Disaster
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00002145
ID登録タイプ JaLC
著者 金, 衿佳

× 金, 衿佳

WEKO 6768

金, 衿佳

ja-Kana キム, エリカ

Search repository
森川, 慧子

× 森川, 慧子

WEKO 6769

森川, 慧子

ja-Kana モリカワ, ケイコ

Search repository
若本, 夏美

× 若本, 夏美

WEKO 6770

若本, 夏美

ja-Kana ワカモト, ナツミ

Search repository
KIM, Erika

× KIM, Erika

WEKO 6771

en KIM, Erika

Search repository
MORIKAWA, Keiko

× MORIKAWA, Keiko

WEKO 6772

en MORIKAWA, Keiko

Search repository
WAKAMOTO, Natsumi

× WAKAMOTO, Natsumi

WEKO 6773

en WAKAMOTO, Natsumi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部英語英文学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The pandemic caused by COVID-19 has compelled educators all over the world to make abrupt and drastic changes in their classes from elementary school through college. Japan has been no
exception. Universities and colleges in Japan transformed their courses from traditional face-to-face to online lessons. This study explores how college students recognized such online lessons after experiencing one semester in 2020 and discusses the advantages and drawbacks of online lessons by comparison with face-to-face classes. The participants in this study were 128 college freshmen of English majors. We administered an originally designed questionnaire of 23 items comprised of a six-point Likert scale and open-ended questions. As the results of descriptive statistics and Kendall rank correlations, it was discovered that there was no significant correlation between the commuting hours and the preferences for online lessons. Instead, significant correlations between learner styles for individual/group-based learning and the preferences for online lessons were found. Blending face-to-face and online lessons is suggested as an implication for future college education to promote active learning and to offer more learner-friendly educational settings.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 Asphodel

巻 56, p. 77-107, 発行日 2021-07-24
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学英語英文学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02857715
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00000289
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN00000289-20210724-77
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:18:05.622044
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3