ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 同志社女子大学大学院文学研究科紀要
  2. 21号(2021)

日本の女子大学生におけるリーディングのメタ認知意識調査

https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/2161
https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/2161
42b452c2-1c6c-4aa5-9bf7-1fe73e2a3d58
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11551704-20210331-23.pdf 日本の女子大学生におけるリーディングのメタ認知意識調査 (845.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-06-30
タイトル
タイトル 日本の女子大学生におけるリーディングのメタ認知意識調査
タイトル
タイトル Investigating Metacognitive Awareness in L2 Reading Among Japanese Female University Students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reading proficiency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 metacognitive awareness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reading strategies
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 上野, 裕子

× 上野, 裕子

WEKO 6730

上野, 裕子

ja-Kana ウエノ, ユウコ

Search repository
UENO, Yuko

× UENO, Yuko

WEKO 6731

en UENO, Yuko

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学大学院文学研究科博士課程(後期)1年
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study focuses on the relationship between metacognitive awareness of reading strategies and English reading ability. The participants were 68 Japanese EFL university students who enrolled in an English intensive program before study abroad. Reading strategies that emphasized the importance of top-down processing were taught in the class through two semesters.
First, the Metacognitive Awareness of Reading Strategies Inventory (MARSI) created by (Mokhtari and Reichard, 2002) was carried out to see how university students monitor their reading process while reading academic texts at the final class. After collecting the data, a factor analysis was performed with varimax rotation. As a result, it produced five factors: Top-Down Processing by Inference, Advanced Sentence Level Processing, Interactive Processing, Deep Comprehension Processing, and Basic Sentence Level Processing. The study showed that top-down processing by making inferences was the highest. Second, an independent samples t-test was performed to investigate the differences between factors of the MARSI and two groups divided by the TOEFL iBT Reading Score. The result clarified that there was a significant difference in Factor 1, Top-Down Processing by Inference. It indicates that higher-score readers tend to use inference strategies.
書誌情報 同志社女子大学大学院文学研究科紀要
en : Papers in Language, Literature, and Culture : Graduate School of Literary Studies, Doshisha Women's College of Liberal Arts

巻 21, p. 23-46, 発行日 2021-03-31
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学大学院文学研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18849296
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11551704
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AA11551704-20210331-23
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:19:02.257797
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3