WEKO3
アイテム
Need Analysisの観点からみた同志社女子大学共通教育における英語教育の特徴と教育的示唆
https://doi.org/10.15020/00000187
https://doi.org/10.15020/00000187ef1a48d9-f234-40b3-9885-83e5b1825277
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AN00000289-20120726-212.pdf (1.4 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-07-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Need Analysisの観点からみた同志社女子大学共通教育における英語教育の特徴と教育的示唆 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | needs analysis | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the English curriculum | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | questionnaire research,intrinsic motivation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | interaction | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15020/00000187 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
別タイトル | ||||||
その他のタイトル | Consideration of some features of the English curriculum at Doshisha Women's College from the viewpoint of needs analysis and several suggestions form improvements of the present curriculum | |||||
著者 |
森永, 弘司
× 森永, 弘司× 池上, 久美子× 松村, 延昭× MORINAGA, Koji× IKEGAMI, Kumiko× MATSUMURA, Nobuaki |
|||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社大学嘱託講師 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学嘱託講師 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 松村延昭 | |||||
URL | http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1699/1699_Researcher.html | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper mainly reports the results and its analysis of the questionnaire research of needs analysis conducted at Doshisha Women's College in 2011. The number of participants of this research is 205 with different majors. One of the main findings of this research is that frequency of reading ability in the class is very high whereas the importance of speaking English is the highest in the field after their graduation. We also find that most students have more or less difficulty in reading English, writing English, speaking English and listening to English. It is a surprising finding that 80% of the students want to read novels as reading materials. Knowledge of vocabulary, general listening comprehension and reading quickly are the top three items they consider very important to improve their English abilities. Based on the findings of the research, we make six suggestions which we hope are of some help for making a revision of the present English curriculum. | |||||
書誌情報 |
Asphodel en : アスフォデル 巻 47, p. 212-236, 発行日 2012-07-26 |
|||||
出版地 | ||||||
出版者 | 京都 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学英語英文学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02857715 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00000289 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AN00000289-20120726-212 |