WEKO3
アイテム
Shakespeare Production履修生にみるspeaking力の変化: 動機づけと集中的な英語表現の訓練がもたらす効果に関する考察
https://doi.org/10.15020/00001841
https://doi.org/10.15020/00001841cd4a3e9b-5a34-42b5-be83-1b983bb69f70
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
Shakespeare Production履修生にみるspeaking力の変化: 動機づけと集中的な英語表現の訓練がもたらす効果に関する考察 (905.4 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-09-01 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Shakespeare Production履修生にみるspeaking力の変化: 動機づけと集中的な英語表現の訓練がもたらす効果に関する考察 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Changes in the Speaking Ability of Shakespeare Production Students : A Study of Motivation and the Effects of Intensive Training in English Expression | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.15020/00001841 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
辻, 英子
× 辻, 英子× 布施, 邦子× Medlock, Timothy L.
WEKO
6369
× 今井, 由美子× FUSE, Kuniko× IMAI, Yumiko |
|||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||
値 | 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・准教授 | |||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||
値 | 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・嘱託講師 | |||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||
値 | 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・准教授 | |||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||
値 | 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・准教授 | |||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||
値 | Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Associate professor | |||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||
値 | Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Lecturer | |||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||
値 | Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Associate professor | |||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||
値 | Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Associate professor | |||||||||||
著者 外部リンク | ||||||||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 辻 英子 | |||||||||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1691/1691_Researcher.html | |||||||||||
著者 外部リンク | ||||||||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - Timothy L. Medlock | |||||||||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3573/3573_Researcher.html | |||||||||||
著者 外部リンク | ||||||||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 今井 由美子 | |||||||||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3133/3133_Researcher.html | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The English Department of Doshisha Women’s College of Liberal Arts offers a subject called Shakespeare Production (SP), which has a history of nearly 70 years. The aim of this course is for students to study a whole Shakespeare play in preparation for its public performance in the original language. In this study, we investigated changes in the speaking ability of SP students from two perspectives: the motivation for English learning of 4th-year students and the effect on them of SP's intensive training in English expression. In looking at the results, we found that although there was an overall increase in their speaking ability, the motivational survey revealed some problems with students' strategies related to speaking skills. | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||||
書誌情報 |
同志社女子大學學術研究年報 en : Doshisha Women's College of Liberal Arts annual reports of studies 巻 70, p. 49-60, 発行日 2020-01-08 |
|||||||||||
出版地 | ||||||||||||
出版者 | 京田辺 | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 同志社女子大学学術情報部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 04180038 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN0016561X | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
ID | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | AN0016561X-20200818-49 |