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アイテム
音楽媒体との接触に関する社会心理学的研究(Ⅱ):音楽嗜好におよぼす独自性欲求の影響
https://doi.org/10.15020/00001692
https://doi.org/10.15020/00001692f63ffd6c-ce56-497e-9fff-846ae6e0c5af
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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音楽媒体との接触に関する社会心理学的研究(Ⅱ):音楽嗜好におよぼす独自性欲求の影響 (620.7 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2019-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 音楽媒体との接触に関する社会心理学的研究(Ⅱ):音楽嗜好におよぼす独自性欲求の影響 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Social Psychological Research on Contact with Music Media(Ⅱ) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | long tail distribution | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | need for uniqueness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | music tastes | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | music media | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15020/00001692 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
諸井, 克英
× 諸井, 克英× 藤田, 真優× 板垣, 美穂 |
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著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学・生活科学部・人間生活学科 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学・生活科学部・人間生活学科・2015年度卒業生 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学・大学院生活科学研究科・生活デザイン専攻・2012年度修了生 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Department of Human Life Studies, Faculty of Human Life and Science,Doshisha Women’s College of Liberal Arts | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Department of Human Life Studies, Faculty of Human Life and Science,Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Graduate of 2015 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Life Style Design Studies, Graduate School of Human Life and ScienceDoshisha Women’s College of Liberal Arts, Graduate of 2012 | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 諸井克英 | |||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2318/2318_Researcher.html | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Moroi & Itagaki (2013) examined long tail distribution model for consumer behavior proposed by Anderson(2006). The present study explored the relationships among music tastes and need for uniqueness (Snyder & Fromkin, 1977) in female undergraduates. The Purchase Experiences of Recent Japanese Popular Songs Scale developed by authors and Need for Uniqueness Scale (Miyashita, 1991) were administered to female undergraduates(N=311). Results of Spearman’s rank correlation analyses indicated that need for uniqueness facilitated downloading music files which were not popular. The effects of similarity motive(Byrne, 1971) were discussed. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
書誌情報 |
同志社女子大學學術研究年報 en : Doshisha Women's College of Liberal Arts annual reports of studies 巻 68, p. 81-88, 発行日 2017-12-26 |
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出版地 | ||||||
出版者 | 京田辺 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学学術情報部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04180038 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0016561X | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AN0016561X-20190930-81 |