ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 同志社女子大學學術研究年報
  2. 68巻(2017)
  1. 生活科学部
  2. 人間生活学科

音楽媒体との接触に関する社会心理学的研究(Ⅱ):音楽嗜好におよぼす独自性欲求の影響

https://doi.org/10.15020/00001692
https://doi.org/10.15020/00001692
f63ffd6c-ce56-497e-9fff-846ae6e0c5af
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN0016561X-20190930-81.pdf 音楽媒体との接触に関する社会心理学的研究(Ⅱ):音楽嗜好におよぼす独自性欲求の影響 (620.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-09-30
タイトル
タイトル 音楽媒体との接触に関する社会心理学的研究(Ⅱ):音楽嗜好におよぼす独自性欲求の影響
タイトル
タイトル Social Psychological Research on Contact with Music Media(Ⅱ)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 long tail distribution
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 need for uniqueness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 music tastes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 music media
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00001692
ID登録タイプ JaLC
著者 諸井, 克英

× 諸井, 克英

WEKO 19
CiNii ID 1000080182286
e-Rad 80182286

諸井, 克英

ja-Kana モロイ, カツヒデ

en Moroi, Katsuhide

Search repository
藤田, 真優

× 藤田, 真優

WEKO 5966
CiNii ID 9000387478646

藤田, 真優

ja-Kana フジタ, マユ

en Fujita, Mayu

Search repository
板垣, 美穂

× 板垣, 美穂

WEKO 1288
CiNii ID 9000018932637

板垣, 美穂

ja-Kana イタガキ, ミホ

en Itagaki, Miho

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・生活科学部・人間生活学科
著者 所属
値 同志社女子大学・生活科学部・人間生活学科・2015年度卒業生
著者 所属
値 同志社女子大学・大学院生活科学研究科・生活デザイン専攻・2012年度修了生
著者所属(翻訳)
値 Department of Human Life Studies, Faculty of Human Life and Science,Doshisha Women’s College of Liberal Arts
著者所属(翻訳)
値 Department of Human Life Studies, Faculty of Human Life and Science,Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Graduate of 2015
著者所属(翻訳)
値 Life Style Design Studies, Graduate School of Human Life and ScienceDoshisha Women’s College of Liberal Arts, Graduate of 2012
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 諸井克英
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2318/2318_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Moroi & Itagaki (2013) examined long tail distribution model for consumer behavior proposed by Anderson(2006). The present study explored the relationships among music tastes and need for uniqueness (Snyder & Fromkin, 1977) in female undergraduates. The Purchase Experiences of Recent Japanese Popular Songs Scale developed by authors and Need for Uniqueness Scale (Miyashita, 1991) were administered to female undergraduates(N=311). Results of Spearman’s rank correlation analyses indicated that need for uniqueness facilitated downloading music files which were not popular. The effects of similarity motive(Byrne, 1971) were discussed.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 同志社女子大學學術研究年報
en : Doshisha Women's College of Liberal Arts annual reports of studies

巻 68, p. 81-88, 発行日 2017-12-26
出版地
出版者 京田辺
出版者
出版者 同志社女子大学学術情報部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04180038
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0016561X
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN0016561X-20190930-81
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:26:28.175895
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3