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  1. 同志社女子大学生活科学
  2. 50巻 (2016)
  1. 生活科学部
  2. 人間生活学科

動物園の社会心理学(1) : 動物園におけるブランド絆感の構築を目指して

https://doi.org/10.15020/00001527
https://doi.org/10.15020/00001527
154c9ecb-d05b-4045-b9f2-6c9ef433d784
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11325308-20170220-1.pdf AA11325308-20170220-1.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-02-20
タイトル
タイトル 動物園の社会心理学(1) : 動物園におけるブランド絆感の構築を目指して
タイトル
タイトル Social Psychology of Zoological Gardens(1) : Constructing brand feelings for the institutions
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 zoological garden
キーワード
主題Scheme Other
主題 zoo
キーワード
主題Scheme Other
主題 brand feeling
キーワード
主題Scheme Other
主題 Tennoji Zoo
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00001527
ID登録タイプ JaLC
著者 古性, 摩里乃

× 古性, 摩里乃

WEKO 5809

古性, 摩里乃

ja-Kana フルショウ, マリノ

Search repository
諸井, 克英

× 諸井, 克英

WEKO 19
CiNii ID 1000080182286
e-Rad 80182286

諸井, 克英

ja-Kana モロイ, カツヒデ

Search repository
FURUSHO, Marino

× FURUSHO, Marino

WEKO 5810

en FURUSHO, Marino

Search repository
MOROI, Katsuhide

× MOROI, Katsuhide

WEKO 20
CiNii ID 1000080182286
e-Rad 80182286

en MOROI, Katsuhide

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学大学院生活科学研究科生活デザイン専攻生
著者 所属
値 同志社女子大学生活科学部人間生活学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Human Life Science, Department of Human Life Studies
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 諸井克英
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2318/2318_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Soico-psychological functions of zoological gardens were considered from various angles. Firstly, the meaning of the research in zoological gardens was discussed. In Japan, the Japanese Association of Zoos and Aquariums was established in 1939. Recently, "Zoo Science"as interdisciplinarity science is advocated. In such situations, the importance of constructing brand feelings for zoological gardens was emphasized. Secondly, the psychological scale to measure the brand feelings for such institutions was developed. The reliability and validity of the scale were confirmed by the investigation for female undergraduates. Thirdly, a future view about "Tennoji Zoo" located in the central part of Osaka city was given. Especially, excursion behaviors around "Shinsekai" area and "Abeno" shopping area seem to be a significant factor of attracting customers to "Tennoji Zoo."
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 原著論文
書誌情報 同志社女子大学生活科学
en : DWCLA human life and science

巻 50, p. 1-12, 発行日 2017-02-20
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学生活科学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13451391
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11325308
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021151839
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AA11325308-20170220-1
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Ver.1 2023-05-15 14:32:10.356553
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