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アイテム
動物園の社会心理学(1) : 動物園におけるブランド絆感の構築を目指して
https://doi.org/10.15020/00001527
https://doi.org/10.15020/00001527154c9ecb-d05b-4045-b9f2-6c9ef433d784
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-02-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 動物園の社会心理学(1) : 動物園におけるブランド絆感の構築を目指して | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Social Psychology of Zoological Gardens(1) : Constructing brand feelings for the institutions | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | zoological garden | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | zoo | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | brand feeling | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tennoji Zoo | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15020/00001527 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
古性, 摩里乃
× 古性, 摩里乃× 諸井, 克英× FURUSHO, Marino× MOROI, Katsuhide |
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著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学大学院生活科学研究科生活デザイン専攻生 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学生活科学部人間生活学科 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Human Life Science, Department of Human Life Studies | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 諸井克英 | |||||
URL | http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2318/2318_Researcher.html | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Soico-psychological functions of zoological gardens were considered from various angles. Firstly, the meaning of the research in zoological gardens was discussed. In Japan, the Japanese Association of Zoos and Aquariums was established in 1939. Recently, "Zoo Science"as interdisciplinarity science is advocated. In such situations, the importance of constructing brand feelings for zoological gardens was emphasized. Secondly, the psychological scale to measure the brand feelings for such institutions was developed. The reliability and validity of the scale were confirmed by the investigation for female undergraduates. Thirdly, a future view about "Tennoji Zoo" located in the central part of Osaka city was given. Especially, excursion behaviors around "Shinsekai" area and "Abeno" shopping area seem to be a significant factor of attracting customers to "Tennoji Zoo." | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 原著論文 | |||||
書誌情報 |
同志社女子大学生活科学 en : DWCLA human life and science 巻 50, p. 1-12, 発行日 2017-02-20 |
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出版地 | ||||||
出版者 | 京都 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学生活科学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13451391 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11325308 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 40021151839 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AA11325308-20170220-1 |