ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 総合文化研究所紀要
  2. 38巻(2021)

保育の音環境に対する認識の研究

https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/2245
https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/2245
b7b61942-f3bf-44a2-84b8-4bd802c8e163
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20210820-123.pdf 保育の音環境に対する認識の研究 (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-19
タイトル
タイトル 保育の音環境に対する認識の研究
タイトル
タイトル A Study on professional’s recognition of sound environment in early years’ classrooms
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 early childhood classroom environment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sound environment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 preschool teachers recognition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 quantitative text analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 埋橋, 玲子

× 埋橋, 玲子

WEKO 6841

埋橋, 玲子

ja-Kana ウズハシ, レイコ

Search repository
岩渕, 善美

× 岩渕, 善美

WEKO 6842

岩渕, 善美

ja-Kana イワブチ, ヨシミ

Search repository
UZUHASHI, Reiko

× UZUHASHI, Reiko

WEKO 6843

en UZUHASHI, Reiko

Search repository
IWABUCHI, Yoshimi

× IWABUCHI, Yoshimi

WEKO 6844

en IWABUCHI, Yoshimi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・現代社会学部・現代こども学科・教授(2021年3月退職)
著者 所属
値 平安女学院大学・短期大学部・保育科・教授
著者所属(翻訳)
値 Department of Childhood Studies, Faculty of Contemporary Social Studies, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor
著者所属(翻訳)
値 Department of Early Childhood Education, Heian Jogakuin (St. Agnes’) College, Professor
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The research question of this study is how preschool teachers recognize the sound environment of their classrooms. A questionnaire survey was compleated, answers were categorized, and free descriptions were analyzed by quantitative text analysis. The results show that there are many challenging issues regarding the sound environment of the classrooms and that teachers make efforts to control of the volume of voices and set up a good layout of the room to give children a relax atmosphere. Through the analysis of free descriptions of classroom teachers, head teachers, and ECERS assessors, it was found that they commonly recognize that the relationship of children, education and care, and voice is important. However there are differences in their opinions, dependeding on their positions.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 38, p. 123-134, 発行日 2021-07-29
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20210820-123
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:17:15.892360
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3