ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学芸学部
  2. 国際教養学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 38巻(2021)

ICT を使った英語リーディングに関する授業研究

https://doi.org/10.15020/00002178
https://doi.org/10.15020/00002178
17ce4ef7-05c1-43f1-a481-78f3167eab58
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20210820-36.pdf ICT を使った英語リーディングに関する授業研究 (950.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-19
タイトル
タイトル ICT を使った英語リーディングに関する授業研究
タイトル
タイトル Classroom Research on Intensive English Reading Class Using ICT
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00002178
ID登録タイプ JaLC
著者 飯田, 毅

× 飯田, 毅

WEKO 6827

飯田, 毅

ja-Kana イイダ, ツヨシ

Search repository
IIDA, Tsuyoshi

× IIDA, Tsuyoshi

WEKO 6828

en IIDA, Tsuyoshi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・学芸学部・国際教養学科・教授
著者所属(翻訳)
値 Department of International Studies, Faculty of Liberal Arts, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 飯田 毅
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2102/2102_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study described a first-year students’ intensive reading class using ICT to examine their development of English skills. It employed three teaching principles: autonomous learning, flipped learning, and the usage of reading materials whose topics include both liberal arts and a specialized subject. Forty-seven female students in 2017 and thirty-five students in 2018 participated in the study. A course evaluation questionnaire was used to assess students’ evaluation of the class and the number of learning hours outside the classroom. A pre-test and post-test were used to examine students’ development of English skills. The results showed that their evaluation of the class was higher than that of other classes, and they studied for longer periods than students in other reading classes. It was also found that students in the slow learners group improved their reading and writing skills more than those in the fast learners group.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究プロジェクト論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 38, p. 36-46, 発行日 2021-07-29
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20210820-36
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:17:22.437525
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3