ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 38巻(2021)

大学1年次生の英語学習方略における全体的傾向

https://doi.org/10.15020/00002175
https://doi.org/10.15020/00002175
7235d7a0-9213-47d6-951e-ee827839f2cf
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20210820-19.pdf 大学1年次生の英語学習方略における全体的傾向 (917.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-19
タイトル
タイトル 大学1年次生の英語学習方略における全体的傾向
タイトル
タイトル Overall Trends in English Learning Strategies of First-Year College Students
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00002175
ID登録タイプ JaLC
著者 今井, 由美子

× 今井, 由美子

WEKO 6820

今井, 由美子

ja-Kana イマイ, ユミコ

Search repository
若本, 夏美

× 若本, 夏美

WEKO 6819

若本, 夏美

ja-Kana ワカモト, ナツミ

Search repository
IMAI, Yumiko

× IMAI, Yumiko

WEKO 6822

en IMAI, Yumiko

Search repository
WAKAMOTO, Natsumi

× WAKAMOTO, Natsumi

WEKO 6821

en WAKAMOTO, Natsumi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・教授
著者 所属
値 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・教授
著者所属(翻訳)
値 Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor
著者所属(翻訳)
値 Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 今井由美子
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3133/3133_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study analyzed the overall trends in the six categories of first-year college students’ English learning strategies. The participants were 1200 students of 11 departments (981 non- English-major students and 219 English-major students). The median of all six categories was below the midpoint (2.5), meaning that the students were reluctant to learn English. While the participants’ median values for memory strategies, communication strategies, and socio/affective strategies were relatively high, their median values for cognitive strategies, metacognitive strategies, and ICT strategies were relatively low.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究プロジェクト論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 38, p. 19-23, 発行日 2021-07-29
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20210820-19
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:17:04.204999
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3