ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 38巻(2021)

Vision 150を指針とする共通英語教育開発のための基礎研究:国際語としての英語を学ぶための学習者方略の構造

https://doi.org/10.15020/00002174
https://doi.org/10.15020/00002174
5e7404b0-d14e-4262-b7b2-7da5ab0f95dc
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20210820-9.pdf Vision 150を指針とする共通英語教育開発のための基礎研究:国際語としての英語を学ぶための学習者方略の構造 (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-19
タイトル
タイトル Vision 150を指針とする共通英語教育開発のための基礎研究:国際語としての英語を学ぶための学習者方略の構造
タイトル
タイトル The Structure of Learner Strategies for Learning English as an International Language: For the development of English courses for non-English major students to realize Vision 150
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00002174
ID登録タイプ JaLC
著者 若本, 夏美

× 若本, 夏美

WEKO 6815

若本, 夏美

ja-Kana ワカモト, ナツミ

Search repository
今井, 由美子

× 今井, 由美子

WEKO 6816

今井, 由美子

ja-Kana イマイ, ユミコ

Search repository
WAKAMOTO, Natsumi

× WAKAMOTO, Natsumi

WEKO 6817

en WAKAMOTO, Natsumi

Search repository
IMAI, Yumiko

× IMAI, Yumiko

WEKO 6818

en IMAI, Yumiko

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・教授
著者 所属
値 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・教授
著者所属(翻訳)
値 Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor
著者所属(翻訳)
値 Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 今井由美子
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3133/3133_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The entrance examination for the university or college does not terminate English learning but instead initiates new learning to develop English proficiency to use English as a global lingua franca. This study explores the structure of college students’ strategies for learning English in college. The participants in this study were 1235 college freshmen from a variety of majors. We administered a questionnaire of 70 items adopted from the reliable questionnaire, to which items related to the Internet use were added. Exploratory factor analysis and Pearson product-moment correlation were used for analysis. As a result, all the 70 items were loaded into eight factors extracted by the exploratory factor analysis. Besides traditional factors such as social strategies, interesting factors such as rote memory strategies or strategies developed in Japanese English classes were unveiled. The relationship between the eight factors, learner strategies, the TOEIC scores was examined and discussed. Implications for improving the English ability of college students and developing a course curriculum are provided.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究プロジェクト論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 38, p. 9-18, 発行日 2021-07-29
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20210820-9
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:17:27.777127
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3