ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Asphodel
  2. 46号 (2011)
  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科

Small classes vs. large classes : the influence of class size on learner strategy use in an EFL context

https://doi.org/10.15020/00000197
https://doi.org/10.15020/00000197
c57d01e1-07cf-4957-b358-58e6e569ebb0
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00000289-20110726-105.pdf AN00000289-20110726-105.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-07-26
タイトル
タイトル Small classes vs. large classes : the influence of class size on learner strategy use in an EFL context
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000197
ID登録タイプ JaLC
著者 松岡, 恵香

× 松岡, 恵香

WEKO 295

松岡, 恵香

ja-Kana マツオカ, アヤカ

Search repository
滝澤, 伊都子

× 滝澤, 伊都子

WEKO 1252

滝澤, 伊都子

ja-Kana タキザワ, イツコ

Search repository
藤村, まゆみ

× 藤村, まゆみ

WEKO 1335

藤村, まゆみ

ja-Kana フジムラ, マユミ

Search repository
若本, 夏美

× 若本, 夏美

WEKO 1336
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

若本, 夏美

ja-Kana ワカモト, ナツミ

Search repository
MATSUOKA, Ayaka

× MATSUOKA, Ayaka

WEKO 1633

en MATSUOKA, Ayaka

Search repository
TAKIZAWA, Itsuko

× TAKIZAWA, Itsuko

WEKO 1253

en TAKIZAWA, Itsuko

Search repository
FUJIMURA, Mayumi

× FUJIMURA, Mayumi

WEKO 1337

en FUJIMURA, Mayumi

Search repository
WAKAMOTO, Natsumi

× WAKAMOTO, Natsumi

WEKO 1338
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

en WAKAMOTO, Natsumi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学大学院博士前期課程在学中
著者 所属
値 同志社女子大学大学院科目等履修生
著者 所属
値 大阪府箕面市立第四中学校教諭
著者 所属
値 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explored how small English classes facilitate foreign language learning, especially speaking skills. It is generally believed that smaller classes are more appropriate for teaching/learning speaking skills. This study investigated the effects of class size using a questionnaire with 76 college students majoring in English in Japan and classroom observation. The participants were divided into two groups: those who were learning English in small classes (about 10 students per class) and a large class (about 20 students per class). The questionnaire was developed for this study based on the Strategy Inventory for Language Learning (henceforth, SILL: Oxford, 1990). As a result of this study, significant differences were found between the two types of classes in cognitive strategy use. However, use of metacognitive strategies was low in both groups. The results suggested that small classes are not a panacea for teaching/learning speaking skills, but the judicious use of teaching/learner strategies in both settings is important.
書誌情報 Asphodel
en : アスフォデル

巻 46, p. 105-129, 発行日 2011-07-26
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学英語英文学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02857715
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00000289
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN00000289-20110726-105
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:34:05.370566
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3