ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 現代社会学部
  2. 現代こども学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 33巻 (2016)

大学生の学校数学に対する情意的要因についての意識

https://doi.org/10.15020/00001384
https://doi.org/10.15020/00001384
e047fd0d-fd4a-4785-be90-687a10675f52
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20160715-82.pdf AN10052143-20160715-82.pdf (436.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-07-15
タイトル
タイトル 大学生の学校数学に対する情意的要因についての意識
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00001384
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル College Students' Consciousness on Affective Variables related to Mathematics
著者 今井, 敏博

× 今井, 敏博

WEKO 334
CiNii ID 1000020211063
e-Rad 20211063

今井, 敏博

ja-Kana イマイ, トシヒロ

Search repository
IMAI, Toshihiro

× IMAI, Toshihiro

WEKO 1781

en IMAI, Toshihiro

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学現代社会学部現代こども学科教授
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Contemporary Social Studies, Department of Childhood Studies
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 今井敏博
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2576/2576_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to compare the affect of college students who were science majors with those who were not.
First, college students responded on 7 point-scale of “Like-Dislike,” “Willingness-Unwillingness,” “Valuable-Valueless,” or “Anxious-Anxiousness” to questions about arithmetic, junior high school mathematics, and senior high school mathematics. Second, college students chose between one of four factors: the difficulty of problem (contents of learning), effort, ability, or luck, as the cause of either good or bad results. Third, college students responded the questions about school mathematics in terms of both “Like → Dislike,” and “Dislike → Like.”
The results of this investigation provide suggestions about how to improve studentsʼ affect related to school mathematics.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 33, p. 82-93, 発行日 2016-07-15
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20160715-82
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:29:54.812970
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3