ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 同志社女子大学生活科学
  2. 48巻 (2014)

重症心身障害児の在宅訪問教育に関わる教員の成長プロセスの研究

https://doi.org/10.15020/00000974
https://doi.org/10.15020/00000974
d72e7275-ddcb-4687-b7aa-efcecff0f52d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11325308-20150220-33.pdf AA11325308-20150220-33.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-02-20
タイトル
タイトル 重症心身障害児の在宅訪問教育に関わる教員の成長プロセスの研究
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 severely retarded students
キーワード
主題Scheme Other
主題 home visiting teachers
キーワード
主題Scheme Other
主題 maturity
キーワード
主題Scheme Other
主題 students' precious daily life
キーワード
主題Scheme Other
主題 the bonds of colleagues
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000974
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル Teachers' maturity process in their home visiting for severely retarded students : interviews regarding their successes and failures
著者 大隅, 順子

× 大隅, 順子

WEKO 1293
CiNii ID 9000018932694

大隅, 順子

ja-Kana オオスミ, ジュンコ

Search repository
OHSUMI, Junko

× OHSUMI, Junko

WEKO 1294

en OHSUMI, Junko

Search repository
著者 所属
値 兵庫県立学校教諭
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article examined how home visiting by teachers who are in charge of severely retarded students influence their mental growth. Data collected by semi-structured interviews with 7 teachers were categorized and analyzed by using a modified grounded theory approach. All of them began to rear their students in the way they thought what would be best for the students based on their "model education" they had studied. But they often feel at a loss what to do because of students' faint responses to lessons. Occasionally, overwhelmed by fulfilling their obligation to take care of students by the hard pressure from student's mother, they had to take another approach against their will. They gained the bonds of colleagues close to them, and committed themselves to helping students handle the problems, They also learned from their students and parents sharing a good relationship with them. They came to realize their mental growth and thankfulness to their student's precious daily life.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 原著論文
書誌情報 同志社女子大学生活科学
en : DWCLA human life and science

巻 48, p. 33-40, 発行日 2015-02-20
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学生活科学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13451391
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11325308
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AA11325308-20150220-33
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:31:14.265872
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3