ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学芸学部
  2. 国際教養学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 31巻 (2014)

A study on the roles of L1 and L2 in foreign language classroom : language awareness, language planning, and translanguaging

https://doi.org/10.15020/00000758
https://doi.org/10.15020/00000758
acee712f-7115-4954-8281-0c463e73508e
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20140714-1.pdf AN10052143-20140714-1.pdf (188.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-07-14
タイトル
タイトル A study on the roles of L1 and L2 in foreign language classroom : language awareness, language planning, and translanguaging
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 English through English
キーワード
主題Scheme Other
主題 bilingual education
キーワード
主題Scheme Other
主題 translanguage
キーワード
主題Scheme Other
主題 case study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000758
ID登録タイプ JaLC
著者 飯田, 毅

× 飯田, 毅

WEKO 1063
CiNii ID 9000002318739
e-Rad 90290212

飯田, 毅

ja-Kana イイダ, ツヨシ

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部国際教養学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of International Studies
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 飯田毅
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2102/2102_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present Course of Study proposed by Japan's Ministry of Culture, Sports and Technology (MEXT) states that English courses at upper secondary schools basically have to be carried out through the medium of English. This has led to many controversies among teachers and researchers over the use of English in the classroom. However, it does not seem that there have not been any truly fruitful discussions on this issue up to now. One of the main reasons for promoting English-only classrooms is the belief that exclusive use of English in the classroom will motivate and improve students' English skills. Therefore, first, this study examinsd the background of second language (L2) use in the classroom as proposed by MEXT, while contending that first language (L1) plays a significant role in the L2 classroom. In addition, it considers not only the roles of L1 and L2, but also the effective use of both languages in the classroom. In particular, it emphasized that L2 teachers need to raise students' interest in language by means of language awareness, and to consider the balance of L1 and L2 within the classroom in order to develop students' L1 and L2 skills simultaneously. Finally, this paper proposes language planning in the classroom, paying particular attention to translanguaging (Williams, 1996), as a method of developing both L1 and L2 language skills.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 31, p. 1-15, 発行日 2014-07-14
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (教育・研究推進センター)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20140714-1
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:33:32.545028
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3