WEKO3
アイテム
幼児教育における「協同的な学び」を推進する教師の援助
https://doi.org/10.15020/00000733
https://doi.org/10.15020/00000733a2944dcf-c1e1-4e6f-8f95-df787e192f12
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AN10052143-20120330-225.pdf (454.2 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児教育における「協同的な学び」を推進する教師の援助 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15020/00000733 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
別タイトル | ||||||
その他のタイトル | A framework for the promotion of pre-school children's collaborative learning; suggestions from the observation records of five-year-old children's activities | |||||
著者 |
埋橋, 玲子
× 埋橋, 玲子× 小尾, 麻希子× UZUHASHI, Reiko× OBI, Makiko |
|||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学現代社会学部現代こども学科 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 明石市立大観幼稚園主幹教諭 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Contemporary Social Studies, Department of Childhood Studies | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 埋橋玲子 | |||||
URL | http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3240/3240_Researcher.html | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The education of the transition period from pre-school to primary school has been a great issue since the Central Council for Education submitted a report in 2005. The report recommended "collaborative learning" for the five-years-old children in pre-school classes and required the quality improvement of early childhood education. In this paper it would be identified how the collaborative leaning is defined in official documents. Following the definitions and getting ideas from the learning theories of Frobel and Kats, a framework was designed to make pre-school teachers help and support children's collaborative learning. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究ノート (Note) | |||||
書誌情報 |
総合文化研究所紀要 en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts 巻 29, p. 225-238, 発行日 2012-03-30 |
|||||
出版地 | ||||||
出版者 | 京都 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学総合文化研究所 (教育・研究推進センター) | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09100105 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10052143 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 120005269031 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AN10052143-20120330-225 |