ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 現代社会学部
  2. 現代こども学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 29巻 (2012)

幼児教育における「協同的な学び」を推進する教師の援助

https://doi.org/10.15020/00000733
https://doi.org/10.15020/00000733
a2944dcf-c1e1-4e6f-8f95-df787e192f12
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20120330-225.pdf AN10052143-20120330-225.pdf (454.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-03-30
タイトル
タイトル 幼児教育における「協同的な学び」を推進する教師の援助
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000733
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル A framework for the promotion of pre-school children's collaborative learning; suggestions from the observation records of five-year-old children's activities
著者 埋橋, 玲子

× 埋橋, 玲子

WEKO 1950
CiNii ID 1000050269924
e-Rad 50269924

埋橋, 玲子

ja-Kana ウズハシ, レイコ

Search repository
小尾, 麻希子

× 小尾, 麻希子

WEKO 917

小尾, 麻希子

ja-Kana オビ, マキコ

Search repository
UZUHASHI, Reiko

× UZUHASHI, Reiko

WEKO 1454

en UZUHASHI, Reiko

Search repository
OBI, Makiko

× OBI, Makiko

WEKO 1708

en OBI, Makiko

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学現代社会学部現代こども学科
著者 所属
値 明石市立大観幼稚園主幹教諭
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Contemporary Social Studies, Department of Childhood Studies
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 埋橋玲子
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3240/3240_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The education of the transition period from pre-school to primary school has been a great issue since the Central Council for Education submitted a report in 2005. The report recommended "collaborative learning" for the five-years-old children in pre-school classes and required the quality improvement of early childhood education. In this paper it would be identified how the collaborative leaning is defined in official documents. Following the definitions and getting ideas from the learning theories of Frobel and Kats, a framework was designed to make pre-school teachers help and support children's collaborative learning.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート (Note)
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 29, p. 225-238, 発行日 2012-03-30
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (教育・研究推進センター)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 120005269031
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20120330-225
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:36:57.170631
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3