ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 表象文化学部
  2. 日本語日本文学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 29巻 (2012)

日本語教育実習事例研究 : 中級段階において特殊な過程を持つ語句・表現の説明

https://doi.org/10.15020/00000727
https://doi.org/10.15020/00000727
cfcb3397-37b0-43b8-a281-352164f6a893
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20120330-153.pdf AN10052143-20120330-153.pdf (398.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-03-30
タイトル
タイトル 日本語教育実習事例研究 : 中級段階において特殊な過程を持つ語句・表現の説明
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000727
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル A case study of teaching processes in an intermediate-level JFL course conducted by a student-teacher
著者 丸山, 敬介

× 丸山, 敬介

WEKO 448
CiNii ID 9000002429393
NRID 1000060229614
e-Rad 60229614

丸山, 敬介

ja-Kana マルヤマ, ケイスケ

Search repository
MARUYAMA, Keisuke

× MARUYAMA, Keisuke

WEKO 1067

en MARUYAMA, Keisuke

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学表象文化学部日本語日本文学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of Japanese Language and Literature
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 丸山敬介
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1820/1820_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Analyzing a practicum conducted by a JFL student-teacher, this paper discusses effective teaching processes for the explanation of phrases in intermediate-level JFL learning. The results demonstrate the following two aspects:
1. In order to explain a phrase in the most comprehensible manner, explication of its meaning should precede description of its sentence structure.
2. If it is necessary for information regarding the sentence structure to precede the meaning of the phrase, then the explanation can be made easy to understand if three conditions are in place:
 a) information regarding the sentence structure proceeds quickly to the meaning;
 b) the meaning is supported by appropriate examples in order to create a clear image in the students' minds;
 c) the meaning of the phrase is presented in the form of a sentence.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 29, p. 153-170, 発行日 2012-03-30
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (教育・研究推進センター)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 120005269025
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20120330-153
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:41:55.653763
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3