WEKO3
アイテム
日本語教育実習事例研究 : 中級段階において特殊な過程を持つ語句・表現の説明
https://doi.org/10.15020/00000727
https://doi.org/10.15020/00000727cfcb3397-37b0-43b8-a281-352164f6a893
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AN10052143-20120330-153.pdf (398.4 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日本語教育実習事例研究 : 中級段階において特殊な過程を持つ語句・表現の説明 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15020/00000727 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
別タイトル | ||||||||||
その他のタイトル | A case study of teaching processes in an intermediate-level JFL course conducted by a student-teacher | |||||||||
著者 |
丸山, 敬介
× 丸山, 敬介
WEKO
448
× MARUYAMA, Keisuke |
|||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 同志社女子大学表象文化学部日本語日本文学科 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of Japanese Language and Literature | |||||||||
著者 外部リンク | ||||||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 丸山敬介 | |||||||||
URL | http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1820/1820_Researcher.html | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Analyzing a practicum conducted by a JFL student-teacher, this paper discusses effective teaching processes for the explanation of phrases in intermediate-level JFL learning. The results demonstrate the following two aspects: 1. In order to explain a phrase in the most comprehensible manner, explication of its meaning should precede description of its sentence structure. 2. If it is necessary for information regarding the sentence structure to precede the meaning of the phrase, then the explanation can be made easy to understand if three conditions are in place: a) information regarding the sentence structure proceeds quickly to the meaning; b) the meaning is supported by appropriate examples in order to create a clear image in the students' minds; c) the meaning of the phrase is presented in the form of a sentence. |
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 論文 (Article) | |||||||||
書誌情報 |
総合文化研究所紀要 en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts 巻 29, p. 153-170, 発行日 2012-03-30 |
|||||||||
出版地 | ||||||||||
出版者 | 京都 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 同志社女子大学総合文化研究所 (教育・研究推進センター) | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09100105 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10052143 | |||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||
関連識別子 | 120005269025 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
ID | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | AN10052143-20120330-153 |