ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学芸学部
  2. 国際教養学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 26巻 (2009)

Issues in teaching to the writing test : preparing students for the TOEFL(R); iBT independent writing task

https://doi.org/10.15020/00000670
https://doi.org/10.15020/00000670
a5c83d6b-8508-4a29-9f76-347210c4b564
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20090331-23.pdf AN10052143-20090331-23.pdf (230.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-03-31
タイトル
タイトル Issues in teaching to the writing test : preparing students for the TOEFL(R); iBT independent writing task
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000670
ID登録タイプ JaLC
著者 LUCAS, Mark D.

× LUCAS, Mark D.

WEKO 826

LUCAS, Mark D.

Search repository
CARTY, Paul

× CARTY, Paul

WEKO 827

CARTY, Paul

Search repository
CHRISTMAS-NISHIBATA, Julia

× CHRISTMAS-NISHIBATA, Julia

WEKO 828

CHRISTMAS-NISHIBATA, Julia

Search repository
SUSSER, Bernard

× SUSSER, Bernard

WEKO 829

SUSSER, Bernard

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部国際教養学科
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部国際教養学科
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部国際教養学科 (2009年3月31日退職)
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部国際教養学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of International Studies
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of International Studies
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of International Studies
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of International Studies
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Students in the Department of International Studies at Doshisha Women’s College are required to study overseas for one year at a college or university in an English-speaking country. For this reason, their first year is devoted to test preparation. Teaching such test preparation courses forces the instructors to face several issues related to "teaching to the test" such as effectiveness and the relationship to usual language teaching. These issues have been discussed in the literature to some extent but only a few studies address them in a specific context. This paper examines a course designed to prepare students for the independent writing task of the TOEFL iBT; it presents a detailed description of how the course is taught based on the reflections of four instructors, focusing on three issues related to teaching to the test: teaching writing as opposed to teaching to the prompt; the effect of the test rubric and the holistic scoring policy on teaching; and the use of textbooks. We conclude that teaching to the test is compatible with sound instructional practice.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of the Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women's College of Liberal Arts

巻 26, p. 23-32, 発行日 2009-03-31
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (教育・研究推進センター)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 110007581444
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20090331-23
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:41:25.230370
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3