ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学芸学部
  2. 日本語日本文学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 25巻 (2008)

教師としての成長を促す授業観察方法をめぐって

https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/671
https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/671
fe42ee31-6db9-4924-9076-8e61c20a7212
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-03-31
タイトル
タイトル 教師としての成長を促す授業観察方法をめぐって
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
別タイトル
その他のタイトル Classroom observation as a tool for teacher development
著者 山本, 由紀子

× 山本, 由紀子

WEKO 1192
CiNii ID 9000006173414

山本, 由紀子

ja-Kana ヤマモト, ユキコ

Search repository
YAMAMOTO, Yukiko

× YAMAMOTO, Yukiko

WEKO 1193

en YAMAMOTO, Yukiko

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部日本語日本文学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of Japanese Language and Literature
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 山本由紀子
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2565/2565_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Classroom observation is taken as a tool for learning to teach in teacher education of the reflective model. The aim of this study is to explore effective ways of classroom observation. The first two chapters describe the effects expected from classroom observation mainly in pre-service teacher education, and several methods of classroom observation. The final chapter analyzes diaries of classroom observation which were written by a practice teacher, comparing them with diaries of teaching practices written by the student teacher. From the results of this case study, we can see what and how the practice teacher observes in a classroom. The results also suggest some important points to improve the way of observing a classroom.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of The Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women's College of Liberal Arts

巻 25, p. 1-13, 発行日 2008-03-31
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究推進センター)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40016156699
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20080331-1
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:41:15.854500
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3