ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学芸学部
  2. 英語英文学科
  1. 学芸学部
  2. メディア創造学科(情報メディア学科)
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 24巻 (2007)

大学生における語彙力と英語標準テストの関連性

https://doi.org/10.15020/00000641
https://doi.org/10.15020/00000641
e3476a75-4c1c-4a83-ab50-23601d2d9cfe
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20070331-55.pdf AN10052143-20070331-55.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-03-31
タイトル
タイトル 大学生における語彙力と英語標準テストの関連性
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL
キーワード
主題Scheme Other
主題 vocabulary
キーワード
主題Scheme Other
主題 listening
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000641
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル The relationship between vocabulary and English standardized tests
著者 枝澤, 康代

× 枝澤, 康代

WEKO 1248

枝澤, 康代

ja-Kana エダサワ, ヤスヨ

Search repository
今井, 由美子

× 今井, 由美子

WEKO 1047
CiNii ID 9000006236949
e-Rad 70450038

今井, 由美子

ja-Kana イマイ, ユミコ

Search repository
古荘, 智子

× 古荘, 智子

WEKO 795

古荘, 智子

ja-Kana フルショウ, トモコ

Search repository
布施, 邦子

× 布施, 邦子

WEKO 796

布施, 邦子

ja-Kana フセ, クニコ

Search repository
三根, 浩

× 三根, 浩

WEKO 1497
CiNii ID 1000010149726
e-Rad 10149726

三根, 浩

ja-Kana ミネ, ヒロシ

Search repository
EDASAWA, Yasuyo

× EDASAWA, Yasuyo

WEKO 1249

en EDASAWA, Yasuyo

Search repository
IMAI, Yumiko

× IMAI, Yumiko

WEKO 1689

en IMAI, Yumiko

Search repository
FURUSHO, Tomoko

× FURUSHO, Tomoko

WEKO 1729

en FURUSHO, Tomoko

Search repository
FUSE, Kuniko

× FUSE, Kuniko

WEKO 1498

en FUSE, Kuniko
MINE, Hiroshi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部英語英文学科
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部嘱託講師
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部嘱託講師
著者 所属
値 日米コミュニケーション学会事務局長
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部情報メディア学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of English
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of Information and Media
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 今井由美子
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3133/3133_Researcher.html
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 三根浩
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1702/1702_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In foreign language learning, there is no question as to the importance of having enough vocabulary in the target language. Then, how much vocabulary is necessary? Schmitt (2000) mentions that acquiring 2,000 word families seems to be the most commonly cited initial goal for second language learners, and Nation (2001) claims that around 2,000 word families can provide over 95% coverage of spoken language. However, there are few empirical studies about how much vocabulary is necessary for listening comprehension. Imai et al. (2005) suggest that a 3,000 word-level vocabulary could be a threshold for Japanese EFL learners to be able to comprehend authentic listening materials. Yoshimura et al. (2005) report that learners' listening ability and their vocabulary knowledge are related.
 This research tried to see if having students look up 2,000 base words or academic words in a dictionary is an effective teaching strategy to improve their scores on standardized English tests HTOEIC and CELTI and a Vocabulary Levels Test (VLT). The result showed that there was no significant difference in TOEIC and CELT scores between the group checking 2,000 base words and the group checking academic words. Next, the scores of two groups, namely the group whose TOEIC score rose and the group whose TOEIC score fell, were extracted and analyzed to see the vocabulary levels of each group at the beginning of the course and at the term-end of the course. The results revealed that the group whose TOEIC scores rose improved their 3,000 word-level scores most along with their rising CELT scores, but the group whose TOEIC scores fell had not obtained even a 2,000 word-level vocabulary at the early stage of the course work. These results suggest that it is important for EFL learners to master the 2,000 word-level vocabulary as quickly as possible and then to learn the words in the 3,000 word-level.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of The Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women's College of Liberal Arts

巻 24, p. 55-66, 発行日 2007-03-31
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究推進センター)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 110006392087
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20070331-55
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:29:16.365401
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3