ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 現代社会学部
  2. 現代こども学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 23巻 (2006)

時事問題学習の現代的意義と単元開発の方略

https://doi.org/10.15020/00000625
https://doi.org/10.15020/00000625
8b7b73ab-942a-47c4-bcf7-a75fd5db11e5
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20060331-81.pdf AN10052143-20060331-81.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-31
タイトル
タイトル 時事問題学習の現代的意義と単元開発の方略
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 時事問題学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 市民教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会科
キーワード
主題Scheme Other
主題 Current Issues Studies
キーワード
主題Scheme Other
主題 Citizenship Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Social Studies
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000625
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル The significance of current issues studies and the strategy of developing learning units in social studies
著者 藤原, 孝章

× 藤原, 孝章

WEKO 501
CiNii ID 1000070313583
NRID 1000070313583
e-Rad 70313583

藤原, 孝章

ja-Kana フジワラ, タカアキ

Search repository
FUJIWARA, Takaaki

× FUJIWARA, Takaaki

WEKO 1566
CiNii ID 1000070313583
e-Rad 70313583

en FUJIWARA, Takaaki

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学現代社会学部現代こども学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Contemporary Social Studies, Department of Childhood Studies
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 藤原孝章
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2574/2574_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The contents of this research consist of two parts: identifying the significance of current issues studies through the analysis of 'Social Studies in Japan in the early years after the Second World War.' and N.I.E; Newspapers in Education; and clarifying the strategy of developing learning units in social studies in order to improve the lesson plans for current issues studies.
 Current issues are 'the controversial issues in our society and the world'. Therefore the aims of learning current issues are to make students become involved in their society and to have them examine consider the values of a democratic society by themselves.
 Also I present the principles of a learning methodology for social studies related to a democratic society, and then, I apply them to the analysis of learning units for current issues in recent years, and propose an improved design for them.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of The Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women's College of Liberal Arts

巻 23, p. 81-96, 発行日 2006-03-31
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究推進センター)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 110005000900
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20060331-81
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:40:58.655910
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3