ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学芸学部
  2. 国際教養学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 38巻(2021)

Student Engagement in an Extensive Reading Activity: the Effect of Book Selection Methods on Student’s Interest,Enjoyment, and Success

https://doi.org/10.15020/00002180
https://doi.org/10.15020/00002180
7f819685-d5b4-423c-9911-be22924ca1b9
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20210820-63.pdf Student Engagement in an Extensive Reading Activity: the Effect of Book Selection Methods on Student’s Interest,Enjoyment, and Success (509.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-19
タイトル
タイトル Student Engagement in an Extensive Reading Activity: the Effect of Book Selection Methods on Student’s Interest,Enjoyment, and Success
タイトル
タイトル Student Engagement in an Extensive Reading Activity: the Effect of Book Selection Methods on Student’s Interest, Enjoyment, and Success
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00002180
ID登録タイプ JaLC
著者 沖, キャサリン

× 沖, キャサリン

WEKO 6831

沖, キャサリン

ja-Kana オキ, キャサリン

Search repository
OKI, Catherine

× OKI, Catherine

WEKO 6832

en OKI, Catherine

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・学芸学部・国際教養学科・助教(有期)
著者所属(翻訳)
値 Department of International Studies, Faculty of Liberal Arts, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Assistant professor (contract)
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 沖 キャサリン
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3885/3885_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Extensive Reading (ER) has several recommended guidelines (e.g., Day & Bamford, 1997), including students choosing books by themselves, according to their level and interest. This study sought to understand how selection as individuals versus small groups could affect student engagement in ER activities, looking at the emotional engagement components of interest and enjoyment, and reported success at three stages of book selection, reading, and small group discussion. To explore whether there was an effect due to the way the books were selected, paired-sample t-tests were used on student self-report surveys, revealing significant differences when books were selected individually at the discussion stage for interest and enjoyment and at the reading stage for success.
While these results are inconclusive due to the small sample size, the study can serve as a model for future studies with a larger sample.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 38, p. 63-72, 発行日 2021-07-29
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20210820-63
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:17:19.910610
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3