WEKO3
アイテム
対面・オンライン授業の創造的選択:大学生にとって満足解の英語スピーキング授業とは?
https://doi.org/10.15020/0002000010
https://doi.org/10.15020/00020000107809e271-a365-4404-9a03-70f1d2c77dae
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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AN00000289-20230722-74.pdf (1.3 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2024-02-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 対面・オンライン授業の創造的選択:大学生にとって満足解の英語スピーキング授業とは? | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Smart Choice Between Face-to-Face and Online Classes for Teaching English Speaking Skills : Which Mode is More Satisfactory for College Students? | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.15020/0002000010 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
若本, 夏美
× 若本, 夏美
WEKO
5990
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著者 所属 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 同志社女子大学 大学院博士課程前期在学中 | |||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科教授 | |||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English | |||||||||||
著者 外部リンク | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース-若本夏美 | |||||||||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This study explores the appropriate conditions for speaking courses at tertiary-level education in Japan. In the past three years, students and teachers all over the world have experienced online courses, which has had a positive impact on the ICT skills of college instructors. This suggests that online classes can be a valuable teaching method. Thus, the goal of this study is to identify college students’ recognition of face-to-face and online speaking courses and to uncover the appropriate mode of speaking classes. The participants of this study were 37 college junior students, who experienced both online and face-to-face speaking courses in the last three years. An originally developed questionnaire of 28 items with semantic differential scales and multiple choice/multiple answers was used. As a result of the analysis, the pros and cons of face-toface and online courses are revealed. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
書誌情報 |
en : Asphodel 巻 58, p. 74-101, 発行日 2023-07-22 |
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出版地 | ||||||||||||
出版者 | 京都 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 同志社女子大学英語英文学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 02857715 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN00000289 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ID | ||||||||||||
内容記述 | AN00000289-20230722-74 | |||||||||||
言語 | ja |