WEKO3
アイテム
「英語発音クリニック」大学エクステンションプログラムにおける英語発音指導:短期間の講座に求められるもの
https://doi.org/10.15020/00001810
https://doi.org/10.15020/00001810459f8a9b-647f-4196-bd82-260c7231b3d0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
「英語発音クリニック」大学エクステンションプログラムにおける英語発音指導:短期間の講座に求められるもの (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-08-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「英語発音クリニック」大学エクステンションプログラムにおける英語発音指導:短期間の講座に求められるもの | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Extension Program “The English Pronunciation Clinic”: Suggestions from a Continuing Educational Program | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15020/00001810 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
今井, 由美子
× 今井, 由美子× 上田, 洋子× IMAI, Yumiko× UEDA, Hiroko |
|||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 大阪女学院大学特任講師 | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース-今井由美子 | |||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3133/3133_Researcher.html | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper reports on “English Pronunciation Clinic,” as one of the extension programs at the English Society of Doshisha Women’s College and introduces the questionnaire results proving the meaning of continuing education for participants and the program designer. The program was offered from 2014 (fall) to 2018 (fall), twice a year, 5 classes per semester. Participants in the program ranged from undergraduates to adult learners. The results from the questionnaire taken from 12 participants (2016, fall) showed that 87% of them thought learning English pronunciation was helpful in accelerating their language study for school or work. 81% of them showed positive attitudes toward the pronunciation corrections done by the instructor, learning through phonetics theory and IPA symbols, using a PC for Internet practices. However, when asked regarding suggestions such as giving pronunciation evaluations scores, adding programs focused on business English pronunciation, or a customized private program, only 41% of them showed a clear interest. The participants’ opinions in their free comments section were varied. They were analyzed and the results implied that the life-long learning takes place best when the instructor stays in the role of facilitator, since the learners already know their learning goals. |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 実践報告 | |||||
書誌情報 |
Asphodel 巻 54, p. 259-274, 発行日 2019-07-27 |
|||||
出版地 | ||||||
出版者 | 京都 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学英語英文学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02857715 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00000289 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AN00000289-20190727-259 |