ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Asphodel
  2. 54号(2019)
  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科

「英語発音クリニック」大学エクステンションプログラムにおける英語発音指導:短期間の講座に求められるもの

https://doi.org/10.15020/00001810
https://doi.org/10.15020/00001810
459f8a9b-647f-4196-bd82-260c7231b3d0
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00000289-20190727-259.pdf 「英語発音クリニック」大学エクステンションプログラムにおける英語発音指導:短期間の講座に求められるもの (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-08-21
タイトル
タイトル 「英語発音クリニック」大学エクステンションプログラムにおける英語発音指導:短期間の講座に求められるもの
タイトル
タイトル The Extension Program “The English Pronunciation Clinic”: Suggestions from a Continuing Educational Program
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00001810
ID登録タイプ JaLC
著者 今井, 由美子

× 今井, 由美子

WEKO 6293

今井, 由美子

ja-Kana イマイ, ユミコ

Search repository
上田, 洋子

× 上田, 洋子

WEKO 6294

上田, 洋子

ja-Kana ウエダ, ヨウコ

Search repository
IMAI, Yumiko

× IMAI, Yumiko

WEKO 6295

en IMAI, Yumiko

Search repository
UEDA, Hiroko

× UEDA, Hiroko

WEKO 6296

en UEDA, Hiroko

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科
著者 所属
値 大阪女学院大学特任講師
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース-今井由美子
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3133/3133_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports on “English Pronunciation Clinic,” as one of the extension programs at the English Society of Doshisha Women’s College and introduces the questionnaire results proving the meaning of continuing education for participants and the program designer. The program was offered from 2014 (fall) to 2018 (fall), twice a year, 5 classes per semester. Participants in the program ranged from undergraduates to adult learners. The results from the questionnaire taken from 12 participants (2016, fall) showed that 87% of them thought learning English pronunciation was helpful in accelerating their language study for school or work. 81% of them showed positive attitudes toward the pronunciation corrections done by the instructor, learning through phonetics theory and IPA symbols, using a PC for Internet practices. However, when asked regarding suggestions such as giving pronunciation evaluations scores, adding
programs focused on business English pronunciation, or a customized private program, only 41% of them showed a clear interest. The participants’ opinions in their free comments section were varied. They were analyzed and the results implied that the life-long learning takes place best when the instructor stays in the role of facilitator, since the learners already know their learning goals.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 実践報告
書誌情報 Asphodel

巻 54, p. 259-274, 発行日 2019-07-27
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学英語英文学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02857715
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00000289
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN00000289-20190727-259
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:24:18.861739
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3