WEKO3
アイテム
オックスフォード大学と教育研究の高度化:なぜオックスフォード大は世界一なのか?
https://doi.org/10.15020/00001807
https://doi.org/10.15020/00001807f2c9b874-a1e4-4983-a82d-900b7aebc874
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
オックスフォード大学と教育研究の高度化:なぜオックスフォード大は世界一なのか? (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-08-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | オックスフォード大学と教育研究の高度化:なぜオックスフォード大は世界一なのか? | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | How to Be a Successful College Student: Learning from the Secrets of the University of Oxford | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15020/00001807 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
若本, 夏美
× 若本, 夏美× WAKAMOTO, Natsumi |
|||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科 | |||||
著者 外部リンク | ||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース-若本夏美 | |||||
URL | https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This research note explores the puzzle why the Oxford University has continued to have a high reputation as the best university in the world. The author was provided a chance to stay at the Oxford University for one year from late March 2018. The research note is based on such a personal experience of himself as a Visiting Research Fellow at the Department of Education. This note tries to solve the puzzle by focusing on a variety of open seminars offered by all the departments and colleges, the powerful functions of the Bodleian Libraries, and the rich cultural background of the Oxford city. Especially, the author explains the benefits of open seminars based on his rich experience of attending various kinds of seminars and workshops. At the same time, this note points out the specific academic calendar of the Oxford University, in which each of the three semesters consists of only eight weeks. Finally, this note offers suggestions to colleges and universities in Japan such as the opportunities of interactions among different departments and the flexibility of session settings. This note also emphasizes the importance of the relationship between teachers and students to promote higher achievements in research. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究ノート | |||||
書誌情報 |
Asphodel 巻 54, p. 203-221, 発行日 2019-07-27 |
|||||
出版地 | ||||||
出版者 | 京都 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学英語英文学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02857715 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00000289 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AN00000289-20190727-203 |