ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 35巻(2018)

EFL 環境におけるスピーキング向上:語彙学習と反転授業の視点からの提案

https://doi.org/10.15020/00001761
https://doi.org/10.15020/00001761
3ccdaace-63a3-4aeb-92e6-c9997986e7a9
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20200605-137.pdf EFL 環境におけるスピーキング向上:語彙学習と反転授業の視点からの提案 (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-05
タイトル
タイトル EFL 環境におけるスピーキング向上:語彙学習と反転授業の視点からの提案
タイトル
タイトル Improvement of speaking ability in an EFL environment:Vocabulary learning and proposal from the viewpoint of flipped classes
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00001761
ID登録タイプ JaLC
著者 今井, 由美子

× 今井, 由美子

WEKO 6156

今井, 由美子

ja-Kana イマイ, ユミコ

Search repository
大塚, 朝美

× 大塚, 朝美

WEKO 6157

大塚, 朝美

ja-Kana オオツカ, トモミ

Search repository
若本, 夏美

× 若本, 夏美

WEKO 6158

若本, 夏美

ja-Kana ワカモト, ナツミ

Search repository
Imai, Yumiko

× Imai, Yumiko

WEKO 6159

en Imai, Yumiko

Search repository
Otsuka, Tomomi

× Otsuka, Tomomi

WEKO 6160

en Otsuka, Tomomi

Search repository
Wakamoto, Natsumi

× Wakamoto, Natsumi

WEKO 6161

en Wakamoto, Natsumi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科
著者 所属
値 大阪女学院短期大学
著者 所属
値 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科
著者所属(翻訳)
値 Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Womenʼs College of Liberal Arts
著者所属(翻訳)
値 Osaka Jogakuin College
著者所属(翻訳)
値 Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Womenʼs College of Liberal Arts
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 今井由美子
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3133/3133_Researcher.html
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The goal of this study was to examine whether Japanese university EFL learners can increase their self-efficacy through flipped English classes, by incorporating collaborative learning. Participants were 34 female Japanese English majors in their junior year of college. As a class assignment, students were given a vocabulary list (200 words) and a list of topics, from which they could choose a topic to create one-minute monologues. They were divided into two groups: the Collaborative-Study Group (Group-C, n=16) and the Individual-Study Group (Group-I, n=18). In this project, all participants were required to work with the new vocabulary and prepare and rehearse weekly monologues outside of the classroom. They then recorded audio clips, which were uploaded to the universityʼs cloud-based learning management system; this enabled us to monitor the project effectively and easily. For this study, participants of Group-C worked collaboratively with opportunities to present their monologues before the class, while participants of Group-I worked individually without giving any monologue presentations in the class. No other special instructions were given. To measure the changes in the vocabulary size and oral communication abilities, participants gave the Vocabulary Levels Test and the Oral Proficiency Interview-computer test, both at the start and end of the project. Neither the pre- nor post-test results (for either test) showed any statistically significant differences between the two groups. However, we were able to record a noticeable difference in participantsʼ attitudes toward the weekly assignments. Twelve participants of Group-C submitted their assignments by the appointed date, while only three participants of Group-I did. We believe that collaborative learning enhanced studentsʼ sense of solidarity, responsibility, spontaneous rivalry, and/or self-efficacy during the project. We further believe that use of flipped English classes, incorporating collaborative learning, can be highly effective for helping Japanese EFL learners achieve various language-acquisition goals.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 35, p. 137-144, 発行日 2018-07-27
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20200605-137
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:25:19.679793
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3