ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Asphodel
  2. 48号 (2013)
  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科

Input enhancement strategies in an EFL learning context : how are high-tec strategies employed by Japanese college students?

https://doi.org/10.15020/00000167
https://doi.org/10.15020/00000167
26421f36-fbce-462f-90da-3ab220c2eee8
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00000289-20130726-151.pdf AN00000289-20130726-151.pdf (576.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-07-26
タイトル
タイトル Input enhancement strategies in an EFL learning context : how are high-tec strategies employed by Japanese college students?
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000167
ID登録タイプ JaLC
著者 滝澤, 伊都子

× 滝澤, 伊都子

WEKO 1252

滝澤, 伊都子

ja-Kana タキザワ, イツコ

Search repository
村橋, 弘美

× 村橋, 弘美

WEKO 248

村橋, 弘美

ja-Kana ムラハシ, ヒロミ

Search repository
斎藤, ともみ

× 斎藤, ともみ

WEKO 1062

斎藤, ともみ

ja-Kana サイトウ, トモミ

Search repository
若本, 夏美

× 若本, 夏美

WEKO 1336
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

若本, 夏美

ja-Kana ワカモト, ナツミ

Search repository
TAKIZAWA, Itsuko

× TAKIZAWA, Itsuko

WEKO 1253

en TAKIZAWA, Itsuko

Search repository
MURAHASHI, Hiromi

× MURAHASHI, Hiromi

WEKO 1619

en MURAHASHI, Hiromi

Search repository
SAITO, Tomomi

× SAITO, Tomomi

WEKO 1064

en SAITO, Tomomi

Search repository
WAKAMOTO, Natsumi

× WAKAMOTO, Natsumi

WEKO 1338
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

en WAKAMOTO, Natsumi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学大学院博士前期課程在学中
著者 所属
値 同志社女子大学大学院博士前期課程在学中
著者 所属
値 同志社女子大学大学院博士前期課程在学中
著者 所属
値 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explored how Japanese college students obtain English input using various kinds of strategies because input is indispensable for improving English proficiency. For that purpose, the 40-item questionnaire, the Style and Input Enhancement Strategies Inventory (SIESI), was developed through the rigid validity and reliability confirming processes. Participants were 112 female Japanese college students, who were asked to answer the SIESI. Based on the results of factor analysis and descriptive statistics, it was found that learners used strategies needed to accomplish course assignments or to prepare for the class, and they did not utilize strategies to use High-tech Media to expand their input. Learners seemed to just follow the class schedule and reflect teachers' classroom teaching. It is suggested that teachers use more variety of teaching strategies in class to show the efficiency of the technology-use strategies, and that learners need to be instructed about how to expand their preferred strategies or about how to use the Internet for learning English.
書誌情報 Asphodel
en : アスフォデル

巻 48, p. 151-170, 発行日 2013-07-26
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学英語英文学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02857715
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00000289
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN00000289-20130726-151
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:34:03.445574
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3