ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Asphodel
  2. 49号 (2014)
  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科

Motivational enhancement strategies in an EFL context : what strategies are used to maintain learners' motivation to keep learning?

https://doi.org/10.15020/00000152
https://doi.org/10.15020/00000152
6b028854-a117-41a4-8131-3bd42e212154
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00000289-20140726-62.pdf AN00000289-20140726-62.pdf (560.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-07-26
タイトル
タイトル Motivational enhancement strategies in an EFL context : what strategies are used to maintain learners' motivation to keep learning?
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000152
ID登録タイプ JaLC
著者 長野, 理嵯

× 長野, 理嵯

WEKO 221

長野, 理嵯

ja-Kana ナガノ, リサ

Search repository
嶋田, あや

× 嶋田, あや

WEKO 222

嶋田, あや

ja-Kana シマダ, アヤ

Search repository
山田, 朋香

× 山田, 朋香

WEKO 1075

山田, 朋香

ja-Kana ヤマダ, トモカ

Search repository
滝沢, 伊都子

× 滝沢, 伊都子

WEKO 224

滝沢, 伊都子

ja-Kana タキザワ, イツコ

Search repository
若本, 夏美

× 若本, 夏美

WEKO 1336
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

若本, 夏美

ja-Kana ワカモト, ナツミ

Search repository
NAGANO, Risa

× NAGANO, Risa

WEKO 1611

en NAGANO, Risa

Search repository
SHIMADA, Aya

× SHIMADA, Aya

WEKO 1612

en SHIMADA, Aya

Search repository
YAMADA, Tomoka

× YAMADA, Tomoka

WEKO 1613

en YAMADA, Tomoka

Search repository
TAKIZAWA, Itsuko

× TAKIZAWA, Itsuko

WEKO 1253

en TAKIZAWA, Itsuko

Search repository
WAKAMOTO, Natsumi

× WAKAMOTO, Natsumi

WEKO 1338
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

en WAKAMOTO, Natsumi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学大学院博士前期課程在学中
著者 所属
値 同志社女子大学大学院博士前期課程在学中
著者 所属
値 同志社女子大学大学院博士前期課程在学中
著者 所属
値 同志社女子大学大学院博士前期課程在学中
著者 所属
値 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explored how Japanese college students maintain motivation in an EFL context in Japan, where learners inevitably encounter with great difficulties to keep learning because the context itself does not provide them with rich input and output opportunitis, although the actual use of English is indispensable for improving English proficiency. For thst purpose, a 30-item questionnaire -- Motivational Enhancemem Strategy Inventory (MESI) -- was developed through the strict processes confirming validity and reliability. The participants were 102 female Japanese college students,who were asked to answer MESI. Based on the results of explanatory factor analysis, descriptive statistics, and a Pearson product-moment correlation, it was found that learners used a combination of strategies such as enjoying Englih use, gaining a stimulus to English learning, and trying to increase output. In an EFL context, while using strategies to change their moods in addition to the strategies stated above, learners tried to maintain their motivation to keep learning. It was also found that some strategies such as having a native friend were not easily employed. This study indicates that there exist effecyive strategies for low-motivated EFL learners in order to enhance their motivation.
書誌情報 Asphodel
en : アスフォデル

巻 49, p. 62-80, 発行日 2014-07-26
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学英語英文学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02857715
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00000289
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN00000289-20140726-62
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:34:02.008602
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3