ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 同志社女子大学大学院文学研究科紀要
  2. 16号 (2016)

Why is it Important to Teach in Mixed Language Teaching Approaches?

https://doi.org/10.15020/00001489
https://doi.org/10.15020/00001489
114a9903-c09e-4cb2-816d-f60e85d8b122
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11551704-20160331-101.pdf AA11551704-20160331-101.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-03-31
タイトル
タイトル Why is it Important to Teach in Mixed Language Teaching Approaches?
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Culture
キーワード
主題Scheme Other
主題 higher education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese language
キーワード
主題Scheme Other
主題 teaching
キーワード
主題Scheme Other
主題 multiculture
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00001489
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル なぜ様々な言語教育法を混ぜて教えるのが大切なのか
著者 ウィンチ, 純子

× ウィンチ, 純子

WEKO 5793
CiNii ID 9000322736291

ウィンチ, 純子

ja-Kana ウィンチ, ジュンコ

Search repository
Winch, Junko

× Winch, Junko

WEKO 5794

en Winch, Junko

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学大学院文学研究科修士課程修了
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 An increasing number of international students whose culture of teaching and learning practices are very different from that of the UK are now studying under a teaching approach which originated in Anglophone countries. This study poses the question of whether Communicative Language Teaching (CLT) is still considered to be a universally effective and appropriate approach to multicultural students regardless of cultural variations. This paper investigates whether the Japanese teaching method (Japanisation), which is presented as an alternative teaching method to CLT, gives any influence on multicultural students in Japanese language teaching at a university in the South of England. The concept of Japanisation is drawn from a study of the Japanese car manufacturing industry and transferred into the language teaching context. The study was conducted for one semester during the 2009/2010 academic year. Two teaching methods, Japanisation and CLT, were applied. Three tests which produced quantitative data were used. The quantitative results showed that there was no statistically significant differences between the two teaching approaches regarding the results of the first two tests. However, Japanisation was associated with significantly higher results in the third and final test, compared with CLT.
書誌情報 同志社女子大学大学院文学研究科紀要
en : Papers in Language, Literature, and Culture : Graduate School of Literary Studies, Doshisha Women's College of Liberal Arts

巻 16, p. 101-119, 発行日 2016-03-31
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学大学院文学研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18849296
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11551704
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40020806174
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AA11551704-20160331-101
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:37:50.621155
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3