WEKO3
アイテム
同志社女子大学表象文化学部における副専攻制度の現状と課題 : 英語・日本語教育副専攻制度発展のために何が必要か
https://doi.org/10.15020/00001389
https://doi.org/10.15020/0000138973bae8fd-f110-4580-b1d1-a394cdd9130e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AN10052143-20160715-153.pdf (361.8 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-07-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 同志社女子大学表象文化学部における副専攻制度の現状と課題 : 英語・日本語教育副専攻制度発展のために何が必要か | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15020/00001389 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
別タイトル | ||||||||||
その他のタイトル | The impact of the introductory session to minor system in the Department of Representatives on students' recognition of the program | |||||||||
著者 |
丸山, 敬介
× 丸山, 敬介
WEKO
1800
× 今井, 由美子× 山本, 由紀子× 若本, 夏美× MARUYAMA, Keisuke× IMAI, Yumiko× YAMAMOTO, Yukiko× WAKAMOTO, Natsumi |
|||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 同志社女子大学表象文化学部日本語日本文学科教授 | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科准教授 | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 同志社女子大学表象文化学部日本語日本文学科准教授 | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科教授 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of Japanese Language and Literature | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of Japanese Language and Literature | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English | |||||||||
著者 外部リンク | ||||||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 丸山敬介 | |||||||||
URL | http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1820/1820_Researcher.html | |||||||||
著者 外部リンク | ||||||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 今井由美子 | |||||||||
URL | http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3133/3133_Researcher.html | |||||||||
著者 外部リンク | ||||||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 山本由紀子 | |||||||||
URL | http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2565/2565_Researcher.html | |||||||||
著者 外部リンク | ||||||||||
表示名 | 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美 | |||||||||
URL | http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study describes how student recognition of minor programs in the Department of Representatives at Doshisha Womenʼs College of Liberal Arts was improved by their attendance at introductory sessions for the programs. This study is based on Wakamoto, Maruyama, and Imai (2014), and uses the same questionnaire. Participants for the questionnaire were 369 female college students representing the English and Japanese departments, and most of them were first year students. The results show that the introductory session contributed to enhancing the recognition of the minor programs and to expanding the studentsʼ perspectives about the programs. At the same time, however, it was found that more detailed information about the programs should be provided, especially about their rationales and advantages, in order to attract more participants. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||
書誌情報 |
総合文化研究所紀要 en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts 巻 33, p. 153-161, 発行日 2016-07-15 |
|||||||||
出版地 | ||||||||||
出版者 | 京都 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課) | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09100105 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10052143 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
ID | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | AN10052143-20160715-153 |