ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学芸学部
  2. 国際教養学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 32巻 (2015)

Written discourse analysis : cohesive devices and online tools for improving L2 writing

https://doi.org/10.15020/00001374
https://doi.org/10.15020/00001374
90526acc-da64-44dd-b278-41587d447834
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20150716-1.pdf AN10052143-20150716-1 (205.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-07-16
タイトル
タイトル Written discourse analysis : cohesive devices and online tools for improving L2 writing
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 written discourse
キーワード
主題Scheme Other
主題 cohesion
キーワード
主題Scheme Other
主題 coherence
キーワード
主題Scheme Other
主題 online technology
キーワード
主題Scheme Other
主題 L2 Writing
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00001374
ID登録タイプ JaLC
著者 HERDER, Steven

× HERDER, Steven

WEKO 1765

HERDER, Steven

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部国際教養学科助教
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of International Studies
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - Steven Herder
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3250/3250_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In any language, there is a major difference between one's ability to excel at spoken discourse versus written discourse. Native speakers, and even native teachers (NT), don't naturally write well. While native speakers generally master spoken discourse simply by growing up in their own country, writing is definitely an acquired skill that requires both understanding and practice.
 In order to be a proficient L2 writer one has to better understand text organization, writing conventions, and a range of effective cohesive and coherent devices. This paper employs a before/after approach from a student text. The author offers his own revision of the student text in order to show the efficacy of text analysis.
 First, the paper reviews a number of devices in written discourse including cohesion, conjunction, collocation, reiteration, ellipsis and substitution. Then two theoretical frameworks are examined: 1) the problem/solution structure, and 2) the question/answer structure. Next, it discusses pedagogical implications for both higher and lower level L2 writers. Finally, it will introduce current online technology that can provide students with immediate feedback that both motivates and allows students to quickly see areas to target for further improvements in their own L2 writing.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 32, p. 1-14, 発行日 2015-07-16
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (教育・研究推進センター)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20150716-1
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:40:20.069091
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3