WEKO3
アイテム
Prose style : the forgotten element in composition courses
https://doi.org/10.15020/00001042
https://doi.org/10.15020/000010423ce23dfd-e655-4fc6-98b7-7bb11b45e14c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AN00000289-20100726-227.pdf (1.6 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-07-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Prose style : the forgotten element in composition courses | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15020/00001042 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
ゲイツ, ショーン A.
× ゲイツ, ショーン A.× GATES, Shaun |
|||||
著者 所属 | ||||||
値 | 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Evidence suggests that many North American and British college students lack the ability to write well despite the widespread availability of composition textbooks. In Style: an Anti-Textbook, Richard Lanham argues the two are linked: these textbooks exhort students to write an objective, neutral style of academic prose that is difficult to learn because it is too narrowly limited by the virtues of clarity, plainness and sincerity. Students are more likely to write well if they first learn to imitate, and translate between, a broad range of different prose styles. In this paper I review Style: an Anti-Textbook, assessing its suggestions for teaching composition with reference to my own experiences. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
書誌情報 |
Asphodel 巻 45, p. 227-245, 発行日 2010-07-26 |
|||||
出版地 | ||||||
出版者 | 京都 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社女子大学英語英文学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02857715 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00000289 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AN00000289-20100726-227 |