ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Asphodel
  2. 45号 (2010)
  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科

Transitions of learner strategy use : how do learners use different learner strategies at various times of learning

https://doi.org/10.15020/00001040
https://doi.org/10.15020/00001040
60d548b1-3dfa-4c04-a14f-c72ccf361f7f
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00000289-20100726-183.pdf AN00000289-20100726-183.pdf (3.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-07-26
タイトル
タイトル Transitions of learner strategy use : how do learners use different learner strategies at various times of learning
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00001040
ID登録タイプ JaLC
著者 藤村, まゆみ

× 藤村, まゆみ

WEKO 1335

藤村, まゆみ

ja-Kana フジムラ, マユミ

Search repository
滝澤, 伊都子

× 滝澤, 伊都子

WEKO 1252

滝澤, 伊都子

ja-Kana タキザワ, イツコ

Search repository
若本, 夏美

× 若本, 夏美

WEKO 1336
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

若本, 夏美

ja-Kana ワカモト, ナツミ

Search repository
FUJIMURA, Mayumi

× FUJIMURA, Mayumi

WEKO 1337

en FUJIMURA, Mayumi

Search repository
TAKIZAWA, Itsuko

× TAKIZAWA, Itsuko

WEKO 1253

en TAKIZAWA, Itsuko

Search repository
WAKAMOTO, Natsumi

× WAKAMOTO, Natsumi

WEKO 1338
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

en WAKAMOTO, Natsumi

Search repository
著者 所属
値 大阪府箕面市立第四中学校教諭
著者 所属
値 同志社女子大学大学院科目等履修生
著者 所属
値 同志社女子大学表象文化学部英文学科
著者所属(翻訳)
値 -
著者所属(翻訳)
値 -
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study was prompted by a question about how learners learn differently in various periods of learning: at the beginning of, in the middle of, or nearly at the end of their learning. In this sense, learner strategies and motivations are supposed to be appropriate learners' factors to get insight into the process of English learning. For that purpose, we investigated the characteristics of three kinds of Japanese learners of English as our research participants: junior high school, high school, and university students. The newly designed strategy and motivation questionnaires were employed as instruments, which were revised several times through discussion of researchers and the pilot study. Results indicated that different strategies were used by the three kinds of learners, which are assumed to have close relationship with the goals of their learning. At the same time, common strategies were consistently used among those learners. This study shows that as English learning goes on, learners select the most effective strategies to achieve their goals. An implication of this study is that teachers should be also aware of learners' strategy use for effective language teaching.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 Asphodel

巻 45, p. 183-207, 発行日 2010-07-26
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学英語英文学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02857715
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00000289
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN00000289-20100726-183
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:34:08.598468
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3